Până la cea de-a opta generație inclusiv, te apropiai de orice Toyota Hilux cu încrederea nestrămutată că poți conta pe un cuplu consecvent din partea motorizării turbodiesel, o versatilitate funcțională acoperitoare petru mai toate necesitățile din partea transmisiei de tip 4×4 nepermanent cu gamă redusă de viteze și pe o robustețe constructivă devenită legendară.
Ei bine, începând cu generația a noua, Toyota Hilux va fi altfel. În primul rând, adoptarea unui spectru larg de sisteme de propulsie adaugă noi înțelesuri termenului de „polivalență’ cu care Toyota Hilux a cochetat și până în prezent. Japonezii ne pun acum în fața primului Hilux dotat cu propulsie de tip BEV, adică 100% electrică. Pe de altă parte, tot ei admit că mizează pe versiunea Hilux Hybrid 48V pentru a obține vânzări în volum mare pe piața Europei de Vest. Nu vor lipsi motoarele tipice diesel și cu benzină, destinate mai ales pieței din Europa de Est.
Acesta este, de asemenea, primul Hilux echipat cu servodirecție electrică. Și asta nu este tot: Toyota a confirmat oficial lansarea unui Hilux având sistem electric de propulsie alimentat de la pile de combustie cu hidrogen! Această variantă cu totul ieșită din comun din punct de vedere tehnic are debutul comerical programat pentru anul 2028.
Astfel, Toyota Hilux va avea mai multe opțiuni de sisteme de propulsie decât orice alt model Toyota, extinzându-și potențialul comercial la nivel mondial, în același timp menținând în același timp Calitatea, Durabilitatea și Fiabilitatea care l-au transformat în pick-up-ul preferat al lumii.Urmând noua filosofie conceptuală Multipath a mărcii nipone și dincolo de spectrul motorizărilor, noul Hilux oferă clienților o gamă de opțiuni care să se potrivească cerințelor și condițiilor locale de utilizare.
Noul stil exterior al lui Hilux a fost dezvoltat pe tema „Rezistență și Agilitate’, expresia respectivă regăsidu-se într-o parte frontală cu proporții noi și aspect total schimbat față de al fostei generații. Pentru varianta BEV, din considerente aerodinamice, se renunță la grila tradițională și sunt montate jante dedicate din aliaj. Noile caracteristici pentru toate versiunile includ o treaptă la partea din spate pentru acces facil și o treaptă laterală reproiectată.
Odată cu noua generație, Hilux trece la o singură configurație de caroserie – Double Cab – în conformitate cu preferințele vastei majorități a clienților. În cabină se observă o creștere generală a calității percepute, influențată de noul Toyota Land Cruiser. Consola centrală are un design orizontal, încorporând un tablou de instrumente personalizabil, de 12,3 inci, și un ecran tactil multimedia central (diagolane de până la 12,3 inci).
Toate comenzile pentru tracțiune integrală și off-road sunt grupate central pentru o utilizare lesnicioasă și intuitivă. Varianta BEV adoptă un selector de transmisie de tip „one touch’, cu funcționalitate shift-by-wire. Asigurând un nivel înalt de conectivitate, Hilux poate fi dotat cu un încărcător wireless pentru dispozitive și noi porturi USB în spatele cabinei.
Noii proprietari de Hilux vor putea accesa servicii conectate folosind aplicația MyToyota, convenabilă atât pentru clienții privați, cât și pentru cei de afaceri, deținători de floeă. Managerii de flotă pot vizualiza simultan date de la până la 10 vehicule, inclusiv locația, nivelul combustibilului și starea de încărcare a vehiculului electric, precum și analize legate de condus și de istoricul exploatării.