Dincolo de atractivitatea în sine a mașinii, Alfa Romeo 33 Stradale mai are de spus tot felul de lucruri. Pe ton pasional.

vezi galeria foto

Alfa Romeo 33 Stradale nu este un nume nou: marca din Milano a mai prezentat un coupe GT cu motor amplasat central sub acest nume în 1967. Vremuri fericite: pe atunci se lansau lucruri de felul lui Lamborghini Miura, Dino 246 GT sau Maserati Ghibli. Pe semne că Alfa Romeo vrut să vadă dacă mai suntem în stare să ne bucurăm în 2023 de un astfel de lucru așa cum ne bucuram atunci. Capisci?


Realizările de felul lui Alfa Romeo 33 Stradale 2024 nu apar oricum. Înainte de a fi trasă prima linie a proiectului, recent înființatul department Alfa Romeo Bottega a interacționat cu numeroși clienți și pasionați ai mărcii pe care i-a întrebat ce și-ar dori de la Alfa Romeo.

Se pare că aceștia nu au răspuns „SUV-uri electrice’! Molto bene! Destui dintre ei au adus în discuție o realizare istorică de referință: Alfa Romeo 33 Stradale din 1967, un simbol marcant al performanței atât în termeni tehnici, cât și în termeni de design.


Alfa Romeo 33 Stradale 2024 va fi produsă într-o serie limitată de 33 de exemplare de către Centro Stile Alfa. Abordarea retrodesign a preluat atât cât trebuie din trecut – liniile sculpturale, proporțiile ireproșabil studiate, interiorul cu stil minimalist, dar având detalii fin elaborate – și a lăsat un spațiu generos de exprimare tehnologiei actuale.

În poziție centrală se află montată o nouă variantă a motorului V6 twin-turbo de 2,9 litri cunoscut de la seria Giulia. Vorbim despre un motor așa-zis „superpătrat’, având alejazul mai mare decât cursa, o caracteristică definitorie a sportivității. În cazul lui Alfa Romeo 33 Stradale, puterea motorului ajunge la 620 CP. Au mai fost comunicate o viteză maximă de 333 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h care durează sub 3,0 s.


Mai este propusă și tentația unei puteri de 750 CP, generate de un sistem de propulsive 100% electric. A pufnit în râs cineva?

Caroseria de tip monococă din fibre de carbon integrează și un subframe (cadru) din aluminiu. De tuningul fin al mașinii în termeni de comportament dynamic se va ocupa personal pilotul de Formula 1 Valtteri Bottas, sesiunile de testare urmând să se desfășoare pe legendarul circuit al mărcii, aflat la Balocco.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE