Evoluția înmatriculărilor în România: final de an optimist cu Dacia în prim plan, iar Ford dă un impuls semnificativ la electrice

vezi galeria foto

Conform comunicatului de presă din parte APIA datat 02.1.2025, aflăm că în luna noiembrie 2025 înmatriculările de autoturisme noi marchează o creștere cu +36% față de noiembrie 2024, ajungând la un volum de 13.817 unități. Pe acest fond, autoturismele pur electrice înregistrează o creștere de +114% față de noiembrie 2024, ajungând la un volum de 1052 unități.


În privința înmatriculărilor pe mărci, Dacia este lider de piață (4519 automobile înmatriculate), urmată fiind la un decalaj considerabil de Toyota (1137 automobile îmatriculate) și de Renault (1021 automobile înmatriculate). Nici una dintre celelalte mărci cu înmatriculări semnidicative nu a depășit 1000 de exemplare, pe locul al patrulea situându-se Skoda (997 automobile îmatriculate), urmată de Hyundai (752 automobile îmatriculate), VW (711 automobile îmatriculate), Ford (664 automobile îmatriculate), BMW (392 automobile îmatriculate), Mercedes-Benz (411 automobile îmatriculate) și Audi (370 automobile îmatriculate). Din totalul de 13.817 de automobile înmariculate în țara noastră în noiembrie  2025, 2843 provin de la alte mărci decât cele deja menționate.


În ceea ce privește înmatriculările pe modele, în noiembrie lider de piață au fost membrii gamei Dacia (Logan – 1527 exemplare, Duster – 1363 exemplare, Sandero – 741 exemplare, Bigster – 528 exemplare). Locurile următoare, de la al patrulea în jos, au fost ocupate de Skoda Octavia (430 exemplare), Renault Clio (427 exemplare), Toyota Corolla (376 exemplare), Hyundai Tucson (284 exemplare), Ford Puma ( 281 exemplare) și Toyota RAV4 (265 exemplare)

Un comunicat de presă din partea Ford ne arată că electrificarea în mare proporție a gamei sale a adus rezultate de succes inclusiv în țara noastră. Astfel, Ford confirmă poziția de lider de piață în vânzările de automobile electrice din România, după ce în luna noiembrie a consemnat livrarea a 221 de unități, conform cifrelor furnizate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DRPCIV).


Dintr-un total de 1052 de automobile electrice vândute în România în luna noiembrie, Ford are o cotă de piață de 21%. Cu o gamă care acoperă principalele segmente, Ford a obținut aceste performanțe notabile din luna noiembrie grație modelelor Ford Puma Gen-E, Explorer și Capri.


Luna trecută, Ford Puma Gen‑E nu a fost doar cel mai bine vândut automobil electric din portofoliul Ford, ci și din România. Acesta a intrat în fabricație în anul 2025, la uzina din Craiova, fiind primul model complet electric fabricat în România. Ford Puma Gen-E a fost livrat către 124 de clienți pe parcursul lunii noiembrie și mizează pe o eficiență remarcabilă, care s-a dovedit a fi un argument determinant în rândul clienților de vehicule electrice. Consumul mediu este de 13,1 kWh/100 km, iar autonomia poate ajunge la 376 km în ciclu combinat și la 523 km în ciclul urban.


Pe lângă Ford Puma Gen-E, întreaga gamă de modele electrice Ford a demonstrat performanțe solide în luna anterioară: Ford Capri a înregistrat 44 de unități vândute, iar Ford Explorer a atins 39 de unități vândute.

Revenind la datele furnizate de APIA, pe primele 11 luni din 2025, înmatriculările de autoturisme noi au atins 134.653 unități, ceea ce se traduce printr-o o scădere discretă, de -0,6%, față de perioada similară a anului 2024. Dincolo de această concluzie bazată pe cifre, mai menționăm că dinamica înmatriculărilor din toamnă ne sugerează că anul 2025 se va încheia cu o evoluție favorabilă pentru piața auto din România.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE