Industrializarea sistemelor de propulsie cu hidrogen, din ce în ce mai aproape pentru BMW. Prototipurile sunt în stadiu avansat.

vezi galeria foto

La orizontul anului 2000, BMW a materializat ideea folosirii hidrogenului pe post de combustibil pentru motoarele cu ardere internă. Un sfert de secol mai târziu, marca bavareză a decis să utilizeze altfel hidrogenul pentru susținerea mobilității, anume obținând energie electrică din pile cu combustie. Cercetările celor de la BMW au avansat atât de mult, încât s-a ajuns la faza pregătirii producției de serie.


În dezvoltarea activității lor legate de hidrogen, bavarezii vor miza pe două centre de competenţă dedicate, aflate la München şi Steyr. În prezent, uzina BMW Group din Steyr se pregăteşte pentru producţia de serie a sistemelor cu pile de combustie. A treia generaţie a sistemului de propulsie pe bază de hidrogen va fi fabricată la Steyr începând cu 2028, iar centrele de competenţă ale companiei din München şi Steyr asamblează deja primele prototipuri. O parte dintre componentele sistemului de propulsie vor fi furnizate de centrul tehnologic din Landshut.


Amintim că prima generaţie a sistemului de propulsie cu pile de combustie a fost furnizată în întregime de Toyota Motor Corporation (Toyota) şi a fost montată la BMW 535iA Gran Turismo în 2014. A doua generaţie şi-a făcut debutul în flota-pilot actuală BMW iX5 Hydrogen. De data aceasta, BMW a dezvoltat sistemul complet de pile de combustie, celulele de combustie individuale fiind furnizate de Toyota.

Pentru noua generaţie de pile de combustie destinată producerii în serie, BMW Group şi Toyota Motor Corporation dezvoltă împreună sistemul de propulsie, tehnologia de bază a pilelor de combustie, creând sinergii pentru aplicaţiile atât în vehicule comerciale, cât şi în automobile familiale. Această colaborare strânsă permite ambelor companii să valorifice abordările proprii în dezvoltare şi achiziţii, creând modele specifice fiecărei mărci.


Cea de-a treia generaţie a tehnologiei pilelor de combustie aduce câteva îmbunătăţiri majore. Astfel, spaţiul ocupat de sistemul cu pile de combustie a fost redus cu aproximativ 25%. O creştere considerabilă a densităţii energetice a permis o construcţie mult mai compactă în comparaţie cu generaţia precedentă.


Apoi, această a treia generaţie de sisteme de propulsie a fost proiectată pentru a fi integrată perfect în arhitecturile automobilelor viitoare. Acest lucru deschide calea pentru o abordare deschisă din punct de vedere tehnologic, care va face posibil ca în viitor să fie oferite clienţilor numeroase variante de sisteme de propulsie pentru diversele game de vehicule.

Componente optimizate şi eficienţă sporită: sistemul este conceput să fie substanţial mai eficient decât predecesorul său. Acest lucru s-a realizat prin modernizarea componentelor individuale care se bazează pe tehnologia de propulsie dezvoltată în comun cu Toyota şi prin strategii de operaționale îmbunătăţite. Aceste progrese au ca rezultat o autonomie şi o putere crescute, combinate cu un consum de energie mai mic, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire semnificativă faţă de a doua generaţie.


Producţia sistemelor de pile de combustie urmează să înceapă în 2028 la uzina BMW Group din Steyr, care va fi acumulat deja decenii de competenţă în dezvoltare şi producţie, acoperind toate tipurile de sisteme de propulsie din gama de modele BMW Group. În prezent, se construiesc noi platforme de testare şi facilităţi de producţie, iar clădirile sunt modificate pentru a încorpora noua tehnologie de propulsie şi pentru a o rafina constant.

„Suntem mândri să producem în viitor o altă tehnologie de propulsie inovatoare la uzina din Steyr, alături de cele mai recente generaţii de motoare electrice şi motoare termice', a spus Klaus von Moltke, vicepreşedinte executiv BMW AG pentru producţia de motoare şi director al uzinei BMW Group din Steyr. „Acest lucru, împreună cu competenţa în dezvoltare de care dispunem la faţa locului, face din uzina noastră un exemplu excelent al abordării deschise către tehnologie promovate de BMW Group.'


Uzina BMW Group din Landshut este implicată în fabricarea componentelor-cheie pentru automobilele cu pile de combustie. Construcţia de noi echipamente şi hardware pentru producţia de serie a modulului BMW Energy Master specific tehnologiei hidrogenului va începe acolo spre finalul lunii mai 2026. BMW Energy Master controlează alimentarea cu energie a automobilului pe un interval de 400-800 V. De asemenea, el acţionează ca interfaţă pentru datele de la bateria de înaltă tensiune. Această unitate de control este completată de diverse componente necesare pentru funcționarea într-un sistem cu pile de combustie.

Producţia primelor prototipuri Energy Master dedicate sistemelor cu hidrogen va începe la mijlocul anului 2026 la uzina BMW Group din Dingolfing, unde au fost fabricate şi prototipurile BMW Energy Master pentru modelele electrice Neue Klasse.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE