Weekendul trecut, cu prilejul Salonului Nautic Internațional de la Southampton, marca britanică de ultralux a expus prima sa limuzină cu vopsea în degradé, procedură numită de-acum Ombré by Mulliner. Vorbim aici de un Flying Spur a cărui culoare trece de la o nuanță strălucitoare de la Topaz Blue, la partea din față, la o culoare de inspirație nocturnă, numită Windsor Blue, plicată la spate.
Tehnica Ombré by Mulliner a fost prezentată în premieră pe un coupé Bentley Continental GT în timpul evenimentelor de la Monterey Car Weeek (California). Executată în întregime manual la subunitatea „Dream factory’ din Crewe, aceasta presupune aproape 60 de ore de muncă depusă de către doi artizani vopsitori cu mâini de maestru. Culorile sunt pulverizate în față și în spate înainte ca tranziția să fie aplicată cu meticulozitate pe uși, pavilion și praguri.
Bentley a confirmat că, în prezent, Bentley oferă alături de „tema albastră’ alte două combinații de culori fin selecționate: Sunburst Gold, cu trecere la Orange Flame și Tungsten, cu trecere spre Onyx. Se vor adăuga mai multe combinații în viitor, dar nu vă așteptați ca specialiștii de la Mulliner să accepte comenzi stridente sau nepotrivite, cum ar fi galben-albastru. Unul dintre motivele menționate a fost că Mulliner evită combinațiile care ar putea crea accidental o a treia culoare, neintenționată. Un altul, nepronunțat, însă cât se poate de real, ar fi că marca evită să fie asociate cu gusturile personale ale unor eventuali clienți lipsiți de educație estetică și gusturi rafinate.
În principiu, o vopsire Ombré by Mulliner costă 48.000 de lire sterline. Cu alte cuvinte, suficient ca să te facă să te gândești dacă vrei o vopsea exclusivistă pe limuzina britanică, sau preferi să-ți iei o altă mașină bunicică fără să mai dai banii pe Bentley.