Vizitatorii Salonului de la Frankfurt au avut prilejul de a vedea la fata locului o piesa unica in istoria automobilului: noul Stratos. Industriasul german Michael Stoschek, pasionat de „fenomenul Lancia Stratos”, si-a dorit un un automobil care sa reprezinte in 2010 ceea ce Lancia Stratos a fost in anii 70. Nici Lancia si nici alta firma italiana nu a indraznit sa abordeze aceasta tema extrema, implicand design neconventional si performante de varf. Pe cont propriu, Stoschek s-a apucat de lucru si, pornind de la partea tehnica a unui coupe Ferrari F430. A rezultat un splendid unicat, capabil sa atinga 100 km/h in 3,3 s (masina este mai usoara si mai compacta decat F430), pe care Stoschek spera sa-l produca in serie redusa in 40 de exemplare. Ferrari a contribuit la materializarea acestui unicat, iar presedintele Luca di Montezemolo insusi l-a condus in cursul unei sesiuni de teste pe circuitul Fiorano. Insa Ferrari si-a retras sprijinul in momentul in care s-a pus problema asamblarii mai multor exemplare. Se teme cineva de compromiterea imaginii exlcusiviste a marcii italiene ca urmare a reusitei unui proiect demarat de un privat german? Din acest refuz, poate ca Ferrari are de castigat, dar iubitorii automobilelor de exceptie vor avea de pierdut…
,
Auto Bild Romania
in Știri
Renegatul Stratos
Noul Stratos, creatie a unui pasionat german pe tema celebrei masini de raliuri Lancia Stratos, a polarizat atentia cunoscatorilor. Dar italienii nu doresc sa o vada fabricata in serie…
-
Articole similare
-
BYD Seal 5 DM-i: Eficiență și eleganță în trei volume
Segmentul sedanurilor de clasă medie aproape că s-a transformat într-o nișă pentru Bătrânul Continent. Chiar…
-
Trimitere post-SUV: prin Kia Vision Meta Turismo, marca reia o temă ale cărei prime iterații au apărut în Italia anilor ’70-’80
Înainte de a face alte observații, să revenim un pic asupra scopului fundamental al automobilului:…
-
Concediere la vârf: Gerry McGovern, șef al departamentului de design Jaguar Land Rover, demis după 21 de ani în funcție
Anul trecut, lucrurile păreau că au atins „fundul prăpastiei” pentru venerabila marcă britanică Jaguar și…
-
Dozare justă a avantajelor favorabile electromobilității – asta promite Cupra Raval, a cărui lansare e programată în 2026
Poate că atitudinea majoritar refractară (nu și nemotivată!) cu care clientela europeană a întâmpinat apariția…
-
Evoluția înmatriculărilor în România: final de an optimist cu Dacia în prim plan, iar Ford dă un impuls semnificativ la electrice
Conform comunicatului de presă din parte APIA datat 02.1.2025, aflăm că în luna noiembrie 2025…