Spunea cineva că s-a terminat cu dieselul? Iată că nu! Audi Q5 și A6 beneficiază acum de noi versiuni de motorizare V6 TDI!

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines: The Q5 delivers 580 Nm of torque, mild-hybrid technology, and the option for HVO fuel. The A6 offers 220 kW (299 hp) from a 3.0-liter engine and uses MHEV technology for efficient performance.

vezi galeria foto

Audi își extinde gama de motoare pentru Audi Q5 (consum combinat de combustibil: 6,8–5,8 l/100 km) și Audi A6 (consum combinat de combustibil: 6,1–5,3 l/100 km) cu o motorizare diesel V6 de 3,0 litri care dezvoltă 220 kW (299 CP) și un cuplu de 580 Nm. Pentru prima dată, tehnologia MHEV plus, care oferă o putere suplimentară de până la 18 kW (24 CP), este utilizată în combinație cu un compresor electric de supraalimentare.


Noua motorizare V6 stabilește noi standarde de performanță și eifciență în comparație cu predecesoarele sale. Contribuția a trei componente electrificate asigură o reală satisfacție la volan și performanțe remarcabile. Motorizarea V6 TDI quattro poate fi comandată acum pentru ambele automobile ale mărcii din Ingolstadt.

Introducând tehnologia MHEV plus, Audi oferă o electrificare parțială care îmbunătățește atât performanța, cât și experiența de condus, reducând în același timp emisiile de CO2 și consumul de combustibil. Baza acestui sistem constă în electromotorul sistemului de propulsie, electromotorul ISG (Integrated Starter-Generator) antrenat prin curea și bateria litiu-fier fosfat.


Funcția principală a electromotorului ISG este de a porni motorul și de a alimenta bateria cu energie electrică. Electromotorul sistemului de propulsie permite conducerea parțial electrică, ceea ce înseamnă că în traficul urban lent, la parcare și manevrare, precum și în traficul constant pe drumurile din afara orașelor, vehiculul se deplasează exclusiv electric. Electromotorul sistemului de propulsie oferă, de asemenea, un cuplu suplimentar de 230 Nm și o putere de până la 18 kW (24 CP) la pornire și depășire. La decelerare, acesta alimentează bateria cu până la 25 kW de energie.


Compresorul electric de supraalimentare este situat în spatele turbocompresorului convențional și al intercoolerului, în galeria de admisie. Acesta este alimentat de sistemul electric de 48 V al mașinii. Atunci când se apasă incisiv pedala de accelerație, iar presiunea de antrenare pe partea turbocompresorului clasic este încă scăzută, aerul de admisie este direcționat în galerie către compresorul electric. Întârzierea tehnic tipică a intervenției turbocompresorului este astfel eliminată.


Comparativ cu modelele anterioare echipate cu un compresor electric, cum ar fi S4, S6 și SQ5, noua generație a acestor dispozitive este semnificativ mai performantă – datorită unei game de funcționare mai largi și unei acumulări mai rapide de supraalimentare. Acest lucru este posibil datorită designului optimizat al fluxului de aer din compresor și al motorului sincron care îl acționează, în combinație cu o alimentare îmbunătățită cu aer a celor șase cilindri.

În timp ce compresorul electric funcționa anterior doar într-un interval îngust, noua generație funcționează acum pe întreaga gamă de turații a motorului. Acest sistem asigură un răspuns liniar și rapid, o accelerație impresionantă la turații medii, cu o senzație și mai directă la pedală, o eficiență sporită și o durabilitate îmbunătățită pe termen lung.


Prin interacțiunea compresorului electric, presiunea maximă de supraalimentare de 3,6 bari se acumulează cu aproape o secundă mai repede – oferind o accelerație vizibil îmbunătățită, fără întârziere la turbo. Aceasta seamănă foarte mult cu senzația oferită de o propulsie electrică cu o putere similară. În timpul accelerării, compresorul electric atinge până la 90.000 rpm în doar 250 de milisecunde, o creștere de aproape 40% față de cazul primelor compresoare electrice integrate în motorizările Audi.


Audi A6 with the new V6 TDI engine: 3.0-liter displacement, 220 kW (299 hp) output. Mild-hybrid technology with an electrically driven compressor ensures quick response and high efficiency.
New V6 TDI in the Audi Q5: 580 Nm of torque, mild-hybrid technology, and the option to use HVO fuel, which enables up to 95 percent lower CO₂ emissions.
New V6 TDI in the Audi Q5: 580 Nm of torque, mild-hybrid technology, and the option to use HVO fuel, which enables up to 95 percent lower CO₂ emissions.
New V6 TDI in the Audi Q5: 580 Nm of torque, mild-hybrid technology, and the option to use HVO fuel, which enables up to 95 percent lower CO₂ emissions.
Complete view of the Audi V6 TDI engine with 220 kW (299 hp) and 580 Nm of torque. Visible components include the charge-air cooler, turbocharger with variable turbine geometry, the 48-volt belt-driven starter generator, and the electrically powered compressor (EPC).more
Audi A6 with the new V6 TDI engine: 3.0-liter displacement, 220 kW (299 hp) output. Mild-hybrid technology with an electrically driven compressor ensures quick response and high efficiency.
Audi A6 with the new V6 TDI engine: 3.0-liter displacement, 220 kW (299 hp) output. Mild-hybrid technology with an electrically driven compressor ensures quick response and high efficiency.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE