Studiu radical privind viitorul segmentului B și nu numai al acestuia: Peugeot Polygon. Un viitor destul de apropiat, de altfel.

vezi galeria foto

Prin conceptul Peugeot Polygon, marca franceză și-a propus – nici mai mult, nici mai puțin – decât să redefinească modul în care interacționăm cu autombilul, în general. Vorbim în cazul său despre o nouă generație i-Cockpit, un volan reinventat și posibilități nelimitate (chiar acesta a fost termenul folosit în comunicatul oficial) de personalizare.


Așadar, francezii ne propun un concept dinamic și fără excese dimensionale (lungime sub 4 metri) care prefigurează produsele Peugeot de mâine. Fiind un obiect funcțional, Peugeot Polygon permite deja experimentarea noilor senzații de condus în condițiile realității din prezent.

Unele dintre inovațiile pe care le integrează vor fi curând integrate pe vehiculele Peugeot de serie. De exemplu, revoluționarul control al direcției Hypersquare și tehnologia Steer-by-Wire (cu alte cuvinte: adio, coloană de direcție!) vor deveni disponibile în 2027. Direcția Hypersquare va oferi o agilitate fără precedent. Controlul electronic pur al bracării implică vaste alegeri programabile în privința demultiplicării direcției. Această tehnologie și-a dovedit deja avantajele în industria aerospațială.


Depășind cu mult posibilitățile unei servodirecții tradiționale, sistemul va asigura ajustarea raportului de demultiplicare al direcției în funcție de viteză. La viteze mici – pentru parcare sau viraje – Hypersquare permite manevre rapide și ușoare fără a mai lua mâinile de pe volan sau a efectua mai multe ture de volan (bracarea maximă are 170° în fiecare parte – însumând puțin sub o rotație completă, adică un total de 340° – comparativ cu trei rotații complete cu un volan tradițional – 360° x 3). La viteze mai mari, intervențiile fine automate ale sistemului Hypersquare sunt suficiente pentru a ajusta traiectoria mașinii.


Timp de peste un secol, șoferii au condus folosind volanul circular tradițional. Astăzi, cu Hypersquare, Peugeot sparge tiparele și reimaginează complet volanul. Hypersquare este mai mult decât o formă nouă – este o nouă abordare ergonomică în cadrul birdului de tip Peugeot i-Cockpit și un sistem de control complet electronic pentru vehicul. Rolul tabloului de instrumente este preluat în totalitate de parbriz, care are rol de ecran transparent, ca să zicem așa.


Această inovație oferă o experiență unică și captivantă pentru șofer, cu o dimensiune excepțională a zoner de afișare: 24 cm lățime și 74 cm înălțime – echivalentul unui ecran de 31. De asemenea, conducătorul poate personaliza lista și forma informațiilor proiectate pe parbriz. Fiecare mod de rulare (Cruise, Fun și Hyper) este reflectat altfel în mediul vizual din interior și din exterior. Animațiile interioare și exterioare sunt armonizate și sincronizate într-un ecosistem imersiv.


Peugeot Polygon a fost conceput pentru a maximiza utilizarea materialelor reciclate în la nivelul întregului vehicul. Lacul utilizat pentru vopseaua interioară conține componente reciclate din anvelope scoase din uz. Habitaclul – podea, tavan, panouri de uși etc. – este acoperit cu material textil forjat, un material inovator care reflectă angajamentul Peugeot față de o economie circulară. Acest material textil este fabricat din scaune reciclate provenind din automobilele vechi, ieșite din uz.


Scaunele prezintă un design unic, bazat pe o carcasă din plastic reciclat (R-PET), produsă prin imprimare 3D la scară largă – o premieră în industria auto, dezvoltată în colaborare cu compania spaniolă Nagami. Scaunele sunt alcătuite din doar trei componente principale în loc de zecile câte sunt într-un scaun tradițional: carcasa, structura și spuma. Spuma, dezvoltată împreună cu compania belgiană Sixinch, specialiști în mobilier din spumă, este fabricată dintr-o singură piesă și acoperită cu un strat protector colorat.

Peugeot Polygon conține mai puține piese decât un vehicul tradițional. Mai puține piese înseamnă o mașină mai ușoară, o eficiență mai mare și o asamblare și dezasamblare mai ușoară la sfârșitul ciclului său de viață.

Conceptul are doar două uși mari de tip „gullwing’ în loc de patru uși convenționale. Acest lucru îmbunătățește accesibilitatea cabinei și simplifică fabricarea fiecărei componente, reducând numărul de piese. Multe dintre componentele lui Peugeot Polygon sunt ușor de înlocuit, permițând vehiculului să evolueze odată cu preferințele proprietarului său și încurajând o utilizare mai îndelungată a mașinii.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE