După ce publicul s-a obișnuit cu ideea că rafinamentul și luxul nu trebuie neapărat să aibă dimensiuni supreme – asta s-a întâmplat mai ales de-a lungul ultimului sfert de secol – Lexus și-a completat gama în numeroase noi segmente de piață. Acum, noua generație Lexus ES insistă să ne amintească despre carisma solidă și incomparabilă a sedanurilor de lux și asta nu oricum, ci într-o tratare de avangardă.
Prezentarea în premieră mondială a noii generații Lexus EX tocmai a avut loc la Salonul Auto de la Shanghai, unde prestigioasa marcă niponă a reușit să-și ilustreze convingător statutul de maestru al luxului în Orientul Extrem pe fondul prezentării unor realizări ambițioase ale dinamicii industrii auto din China.
Pentru anul 2026, Lexus ES a fost complet reproiectat și modelat sub conceptul „Experience Elegance and Electrified Sedan’. Automobilul aspiră să ofere o experiență de condus rafinată în fiecare scenariu de călătorie posibil – propulsia electrică sporind și mai mult silențiozitatea și confortul la rulare, altfel oferta ES rămânând în același timp în ton cu preferințele unui spectru larg de clienți. Designul se inspiră din conceptul BEV cunoscut sub indicativul LF-ZC, marcând o evoluție îndrăzneață în limbajul de design Lexus care începe la nivelul clasei mari cu noua serie ES.
Aprofundând expresia eleganței, designul creează o atmosferă curată și primitoare. Exteriorul atinge un echilibru delicat între o configurație subtil-inteligentă și proporții care evidențiază frumusețea inerentă a sedanului. Rezultatul este o siluetă elegantă și fluidă, care anticipează experiența excepțională de condus care va urma.
Noul Lexus ES este al doilea dintre cele trei noi modele Lexus BEV programate să debuteze până în martie 2026. Acesta catalizează un impuls al produsului care coincide cu o reimaginare completă a mărcii Lexus, care va fi dezvăluită la Salonul de Mobilitate din Japonia în octombrie 2025.
Lexus ES, dotat cu sisteme de propuslie de tip BEV și HEV, este construit pe o platformă TNGA GA-K reproiectată, dezvoltată special pentru a se adapta la sisteme de propulsie complexe. Rigiditatea a fost crescută semnificativ în față, podea și spate, rezultând o substructură semnificativ ranforsată. Această îmbunătățire reduce vibrațiile caroseriei și permite o direcție precisă și intuitivă, împreună cu o accelerare și o decelerare lină. Rezultatul este o senzație de condus agilă și receptivă care sfidează dimensiunile vehiculului.