Surpriză „mindblowing”: Toyota GR GT și GR GT3 intră în nișa elitistă pe care modelele sport-GT occidentale tind să o părăsească

vezi galeria foto

Aparatele politice, economico-administrative și industriale din Occident ne încarcă acum neuronii cu electromobilitate, sustenabilitate și digitalizarea automobilelor. Undeva, în Extremul Orient, nu departe de muntele Fuji, chiar acum cineva ia tradiția automobilelor sport-GT mai în serios decât o fac mărcile Occidentale care au creat-o. Toyota, sonkei shimasu (respect, Toyota)!


Coupe-urile Toyota GR GT și GR GT3 reprezintă exponenți exemplari ai tradiției sport-GT… de origine occidentală! Vorbim aici despre motor V8 amplasat longitudinal în față, construcție lightweight, două locuri, ambele punți cu suspensie independentă. La aceste trăsături pe care genul clasic sport-GT le-a consacrat de-a lungul deceniilor, se mai adagugă cele specifice tehnologiei avansate: transmisie de tip transaxle (pentru optimizarea repartizării masei față/spate – 45%/55% în cazul de față) și hibidizarea sistemului de propulsie (pentru ridicarea nivelului de performanțe).


Toyota GR GT calcă pe urmele unor coupe-uri emblematice din trecutul mai îndepărtat și mai recent, precum Toyota 2000GT și Lexus LFA. Unul dintre obiectivele dezvoltării conceptelor GR GT și GR GT3 a fost păstrarea și transmiterea „ingredientului secret al producției de automobile’ către următoarea generație, sub numele de „Shikinen Sengu al spiritului Toyota’. Cele două modele sunt rezultatul transferului de competențe și tehnici către membrii mai tineri ai sectorului R&D. La proiect au participat și veteranii proiectului LFA. S-a lucrat în ideea integrării unor noi tehnologii la GR GT și GR GT3, adoptate pentru a duce mai departe tematica sport-GT.


Toyota GR GT a fost dezvoltat ca o mașină de curse omologată pentru șosea. Sistemul hibrid de propulsie care combină un motor V8 twin-turbo cu benzină de 4,0 litri, complet nou, cu un motor electric. Pe lângă o putere maximă a sistemului de 650 CP (sau chiar mai mare) și un cuplu maxim de 850 Nm (eventual, mai mare – valori condiționate încă de cursul dezvoltării), s-a acordat o atenție neobosită celor trei elemente esențiale pentru o mașină sport cu aptitudini de top: un centru de greutate situat jos, o masă proprie redusă (caroserie autoportantă din aluminiu – o premieră pentru Toyota, panouri de caroserie in CFRP), rigiditate structurală ridicată și caracteristici aerodinamice de finețe. Versiunea Toyota GR GT3 vizează, bineînțeles, implicarea în domeniul competițional.



CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE