Vrei să cumperi o Dacia Duster second-hand? Iată la ce trebuie să fii atent

vezi galeria foto

După ce vrând-nevrând a ajuns și în posesia unui număr destul de mare de pasionați ai turelor soft off-road, Duster este gata să ne spună multe lucruri și despre fiabilitate.


Pentru o achiziție optimă a unui Duster second-hand, am apelat la sfaturile specialiștilor din service pentru a vedea care sunt punctele slabe, ce anume se strică și care sunt costurile de reparații pentru SUV-ul autohton.

Dacă la început SUV-ul românesc a fost privit cu o oarecare reticență de o piață care probabil își dorea un altfel de urmaș al vehiculelor de teren românești, în scurt timp Duster a reușit să își construiască un renume și să strângă o mulțime de fani de pe tot mapamondul.


Construcția robustă și motorizarea economică au fost primele atuuri apreciate de clienți, dar cei care s-au folosit mai mult de avantajele tracțiunii integrale, aveau să descopere un vehicul cel puțin descurcăreț atunci când vorbim de trasee off-road moderate ca dificultate.

Pentru că achiziția unui exemplar de ocazie a devenit foarte tentantă pentru mulți clienți datorită, în principal, aspectelor economice, am apelat la expertiza de service pentru a afla cât de rentabilă este această opțiune. Fiindcă ne referim la un model apărut relativ recent pe piață, nu putem vorbi de coroziune și de probleme de acest gen apărute la caroserie decât în cazul exemplarelor ce au suferit daune și nu au fost reparate corespunzător, lucru care se poate descoperi la o verificare mai amănunțită înainte de cumpărare.


Totuși, la unele exemplare din primii ani de fabricație au fost descoperite probleme cauzate de torsiuni, mai precis fisuri ale parbrizului apărute în partea superioară, în zona de montaj a oglinzii retrovizoare. O problemă care s-a perpetuat și care poate fi remarcată uneori este desprinderea capitonajului de plafon, operațiune ce se poate remedia însă ușor.


Fiind vorba de un SUV, examinarea caorseriei unui vehicul în vederea cumpărării ar trebui focalizată pe ceea ce nu este la vedere, adică pe dedesubt. Îndoiuturile, scuturile desprinse sau zgarieturile profunde sunt specifice utilizării mașii în teren. Dacă vorbim de o utilizare frecventă în aceste condiții, vom observa și îndoituri ale sistemului de eșapament sau porțiuni în care stratul anticoroziv a fost afectat, sau chiar rugină.

La capitolul motorizare am urmărit varianta cea mai populară, respectiv dCi-ul de 1.5 litri. Acesta este economic și destul de puternic pentru capacitatea sa, însă este sensibil la – citește mai mult pe 4x4adventure.ro

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE