Audi A1: Schimbari majore pentru mezinul gamei

vezi galeria foto

Audi A1 a primit un facelift consistent, care include nu doar modificari cosmetice, ci si multa tehnologie noua, inclusiv sase motorizari noi sau regandite complet.

Audi a ales Monte Carlo pentru a prezenta presei noul A1, cel mai mic model al gamei sale. O alegere inteligenta, nu numai pentru diversitatea de drumuri existenta – care cuprinde de la traficul urban aglomerat, cu strazi inguste si numeroase semafoare, la drumuri de munte virajate si tronsoane rapide de autostrada – ci si pentru publicul care frecventeaza statiunea monegasca, clar preocupat de lifestyle si tehnologie. Iar Audi A1 are multe de oferit tocmai din aceste puncte de vedere.


Noul Audi A1 este modelul din gama care poate fi personalizat cel mai intens, designerii Audi calculand ca exista peste un milion de combinatii de culori, jante si elemente de design interior si exterior care pot fi configurate. Avand in vedere ca, de la lansarea din 2010, s-au vandut ceva mai mult de 500.000 de unitati Audi A1 si A1 Sportback, aceasta diversitate garanteaza practic faptul ca fiecare A1 poate fi unic.

 

Audi A1 – Gama de motorizari

Audi a regandit complet gama de motorizari, care sunt acum cu 10% mai eficiente si, la capacitati cilindrice echivalente, cu 10 CP mai puternice decat inainhte de facelift. Noutatea absoluta o constituie motoarele cu trei cilindri, 1.0 TFSI, de 95 CP si, respectiv 1.4 TDI de 90 CP. Acestea asigura niveluri record ale consumului, de numai 4,3 l/100 km in cazul motorului pe benzina si, respectiv, de 3,4 l/100 km in cazul celui diesel.


Am condus 1.0 TFSI si ne-a placut foarte mult personalitatea motorizarii de baza a lui Audi A1. Extrem de rafinat, acesta este in acelasi timp neasteptat de vioi. Chiar si cu trei persoane la bord, nu ne-am putut plange de submotorizare, cu toate ca un regim inalt de turatii este recomandat pentru prestatii dinamice, mai ales in urcare. Din fericire, insonorizarea noului Audi A1 este una foarte buna, astfel ca atingerea zonei rosii a turometrului se face  fara fondul sonor deranjant.

Mai multe informatii despre noul Audi A1, precum si impresii de la volan, puteti citi in revista Auto Bild nr. 26, care apare pe piata pe 22 decembrie.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE