Galerie foto completă: Am condus noul BMW Seria 8

vezi galeria foto

19 ani mai târziu, o nouă generație BMW 850i își face apariția. AUTO BILD a dat o tură cu unul dintre (deocamdată) foarte rarele exemplare. Agilitatea sa a depășit orice așteptări.


De-a lungul primelor sute de metri parcurse mai întâi se pune problema să-ți controlezi bine starea fizică și psihică, apoi să-ți pui problema ce poți face cu fabulosul coupé pe care l-ai stârnit – unul dintre prototipurile de BMW Seria 8, mai precis.

Mașina a devenit oficial disponibilă din toamna lui 2018, până atunci nefiind (teoretic, cel puțin) accesibilă cuiva din afara companiei bavareze. Aici ne vor contrazice locuitorii din zona de sud-est a Germaniei, spunând că au văzut deja destule umblând în viteză pe drumuri în ultimele săptămâni. Așa este, numai că erau conduse tot de către inginerii și piloții de teste ai uzinei, care rulează intens cu mai multe exemplare din Seria 8 pentru a fi absolut siguri că nu a mai rămas nimic de pus la punct pe plan tehnic până la momentul zero, din toamnă.


Ce-i drept, printre aceștia a reușit să se strecoare și unul dintre membrii echipei editoriale germane AUTO BILD – un mare norocos!

Un scurt moment de actualizare pentru cei care, cu ani buni în urmă, au avut de-a face cu precedenta generație din Seria 8. Fabricată între 1989 și 1999, prima generație Seria 8 a atras multă admirație, dar s-a bucurat doar de vânzări restrânse. Una dintre explicațiile pentru acest fapt se regăsește în prețul de 135.000 DM. Iată că, 19 ani mai târziu, acesta este și prețul noii generații, numai că în euro! Sâc!


Chiar dacă existența mașinii nu mai este un secret de ceva vreme, BMW nu se grăbește să dea detalii amănunțite despre Seria 8 cea nouă. Știm că versiunea sa decapotabilă va apărea anul viitor și că o variantă Gran Coupé, cu patru portiere, va fi prezentată în 2020.

Coupé-ul tipic, cu care avem de-a face aici, are o lungime de 4,75 m, tocmai bună pentru a nu se putea spune că bavarezii ar fi exagerat de dragul grandorii. Silueta sa nu este chiar atât de joasă pe cât ne spune prima impresie luată la ochi, datorată părții frontale (spoiler, faruri și mască) destul de înalte, în contrast cu formele aplatizate ale capotei și pavilionului.


Despre condițiile de ședere pe locurile din față, numai de bine! Scaunele sport sunt ireproșabil configurate și întregul concept ergonomic este fără fisură. Referitor la cele din spate, nu are rost să ne formalizăm: acolo poate sta bine, eventual, un câine. Pavilionul coboară mult deasupra zonei și un om care va încerca să se așeze normal acolo nu va găsi ușor pe unde să-și treacă picioarele. Deci, coupé – unul cu faruri amenințătoare și o grilă frontală fioros desenată, având jante de 20 de inchi și pneuri cu secțiuni de 245 (față) și 275 (spate).


BMWrumm… Un demaraj fără rețineri. În spinare simți lovitura de ciocan la care contribuie mișcarea tuturor celor opt pistoane. Ai vrut să știi cum te poți simți cu această mașină? Ia-o pe asta! Și ai grijă cât apeși în continuare. Sub capota din față se află un V8 de 4,4 litri, care, spre deosebire de cei 462 CP disponibili în cazul limuzinelor 550i, la Seria 8 furnizează 530 CP. Cât despre curba de cuplu, aceasta atinge deja 750 Nm la regimul de 1.800 rpm (100 Nm în plus față de 550i).


Da, zgomotul produs de motor devine intens sub solicitările incisive – în fond, se dorește ca pasionații de sportivitate să fie total copleșiți la faza menționată. Încă nu a fost selectat modul Sport Plus, care face suspensia evident tare și ascute finețea direcției în mai mare măsură decât ne-am fi gândit. Cu acest mod activat, răspunsul la accelerație inspiră că motorul ar avea resurse de putere inepuizabile.

A trebuit să admitem, această mașină este în stare de mult mai mult decât îndrăznești să-i ceri la o primă întâlnire de câteva ore pe drumul public. Modul Comfort este, de departe, cel mai convenabil de utilizat în traficul civil. Suspensia nu te mai zgâlțâie (de fapt, nu mai contează niciun fel de imperfecțiuni ale asfaltului), iar acuratețea controlului asupra mașinii rămâne exemplară. Nu-ți mai dorești altceva decât să conduci. Și acum, să vină niște viraje…

Verdict

BMW a reușit să facă un coupé de vis. Performanțele sale sunt excelente în toate modurile de rulare, caracterul fiecăruia dintre acestea fiind bine pus în valoare. Comportamentul dinamic este excepțional. Prețul de aproximativ 130.000 de euro nu e la fel de entuziasmant.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE