Suzuki Across Plug-in Hybrid: Permutarea de siglă

vezi galeria foto

După cum ne arată istoria industriei auto, un efort comun reușește să nască autoturisme interesante. L-am pus la încercare pe noul Suzuki Across Plug-in Hybrid. Atitudinea dominantă a mașinii este concretizată cu ajutorul celor 306 CP, însă ne-am fi dorit un sistem audio mai performant și un hayon care se deschide mai rapid.


Plecând de la premisa că 94% din lucrurile existente în lume sunt copiate, cine suntem noi să judecăm acest lucru? Sigur, nu putem nega faptul că Across este o Toyota RAV4 cu altă siglă, dar să-i dăm o șansă.

Across este primul vehicul cu tehnologie plug-in din portofoliul Suzuki și reprezintă un SUV robust cu valențe sportive și atitudine dominantă, însă fără a elimina din confort.

În decursul unui weekend petrecut pe litoral și în împrejurimi, am avut timp suficient pentru a studia aspectele definitive ale SUV-ului de peste două tone. Da, avem de-a face cu un vehicul greu, dar cei 306 CP obținuți cu ajutorul celor trei motoare au rolul de a te face să uiți rapid de acest aspect.


Majoritatea motoarelor de la bord este reprezentată de latura electrică. Lucru important, deoarece avem la dispoziție un acumulator generos de 18,1 kWh, care ajută la obținerea unei autonomii pur electrice de 75 km (exprimată în ciclul WLTP). Din păcate, nu avem un loc dedicat pentru a ancora sau depozita cablurile de la bord. Totuși, nu e o mare tragedie. Am observat acest aspect și la mașini care costau și de șase ori mai mult. Chiar și așa, un lucru e posibil să te deranjeze.

Vorbim aici despre deschiderea lentă a hayonului automat. Am cronometrat aproximativ 10 secunde din momentul în care am acționat senzorii de sub bara din spate și momentul deschiderii complete a portbagajului. Abia acum suntem întâmpinați de cei 490 de litri care pot fi extinși până la 1.604 litri după ce coborâm spătarul (reglabil) al banchetei. Mai merită men- ționat și faptul că în partea dreaptă avem parte de o priză de 220 V, pe lângă cea clasică de 12 V.


Odată ajunși la volan, suntem plăcut surprinși de performanțele pe care le identificăm la primul semafor de culoare verde. Dacă acumulatorul este complet încărcat, vehiculul va prioritiza conducerea exclusiv electrică în mediul urban. Dar chiar și în acest mod, cele două motoare electrice (unul pe puntea față cu 182 CP și 270 Nm și al doilea pe puntea spate cu 55 CP și 121 Nm) împing SUV-ul atât de vioi, încât stai și te gândești dacă ai într-adevăr nevoie și de ajutorul unui propulsor termic de 2,5 litri cu 185 CP și 227 Nm.


Răspunsul vine în momentul în care capacitatea acumulatorului scade sub pragul de 25%, iar în fața noastră se deschide Autostrada Soarelui. Aici am apreciat antifonarea pe care te aștepți să o primești de la un vehicul încadrat în clasa aceasta de preț.

Din păcate, nu am fost la fel de impresionați de grafica sistemului multimedia și de calitatea ecranului. Totuși, avem parte de compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto, însă sistemul audio nu s-a ridicat la înălțimea cerută de pasageri nici după mai multe reglaje.


La sfârșitul călătoriei noastre, instrumentarul de bord indica un consum de 6,5 l/100 km. Așadar, Suzuki Across s-a dovedit a fi un excelent companion pentru weekend și primește recomandarea noastră.

SUZUKI ACROSS PLUG-IN HYBRID
Motor L4 + două motoare electrice
Putere max. sistem 306 CP
Cuplu max. sistem 227 (termic) + 270 (electric) Nm
Transmisie tracțiune integrală/ cutie E-CVT
L/l/h 4635/1855/1690 mm
Masă proprie 2.015 kg
Portbagaj 490–1.604 l
0–100 km/h 6,0 s
Viteză max. 180 km/h
Acumulator 18,1 kWh
Autonomie electrică 75 km (WLTP)
Preț model testat 50.150 de euro (44.762 de euro după aplicarea reducerilor)


VERDICT
După mai mult de 600 de kilometri parcurși, concluziile noastre au ajuns la un consens. Primul plug-in Suzuki reușește să ne impresio-neze atât prin ușurința în utili-zare, cât și prin cifrele de consum.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE