Peugeot 208 1.2 PureTech – Esență tare în sticlă mică

vezi galeria foto

Faceliftul lui Peugeot 208 a fost prezentat în primăvară la Salonul de la Geneva, dar abia acum am avut ocazia să-l conducem în România. Primele impresii cu motorizarea 1.2 PureTech.


Lansarea din 2012 a succesorului lui 207 a fost o surpriză pentru mulți, micul Peugeot aducând un nou concept de interior – i-Cockpit – , care avea să fie duplicat apoi pe 2008 și 308. Volanul îngust și panoul de instrumente flotant, poziționat deasupra volanului, au fost primite cu scepticism la început, pentru ca apoi să fie acceptate cu simpatie. Sau cel puțin aceasta este versiunea Peugeot, pentru că nu putem spune că acest stil este superior celui clasic, este doar diferit, ceva cu care trebuie să te obișnuiești.


Micul 208 a avut de la început un caracter puternic, iar faceliftul nu face decât să scoată și mai mult în evidență acest lucru. La exterior, spoilerul a fost redesenat, cu o grilă mai lată și ornamente cromate mai groase. Noile blocuri optice includ lumini de zi cu LED începând cu nivelul al doilea de echipare, Active. În spate, blocurile optice folosesc, de asemenea, tehnologie LED, având o structură tridimensională. Interiorul introduce materiale mai bune calitativ și sisteme de infotainment cu o conectivitate de top. Acesta este, de altfel, unul dintre punctele la care s-a lucrat foarte mult pentru acest facelift, noul 208 beneficiind de tehnologia MirrorScreen și conectivitate la internet (standard pe echiparea superioară Allure sau opțional, contra 210 euro, pe echiparea mediană Active). În materie de sisteme de asistență, Peugeot 208 este unul dintre puținele modele din segment care dispune de frânare de urgență în traficul urban (Active City Brake) și de asistent de parcare, care poate parca automat lateral și ieși din locul de parcare.



Toată gama de motorizări (cu puteri între 68 CP și 208 CP) respectă normele Euro 6, noutatea fiind unitatea turbo pe benzină cu trei cilindri PureTech de 1,2 litri/110 CP. Aceasta va putea fi comandată și împreună cu noua cutie de viteze automată cu șase trepte EAT6 produsă de AISIN, care dispune de tehnologia Quick-shift și este deosebit de eficientă, oferind, practic, același nivel al consumului ca și în cazul cutiei manuale cu cinci trepte, care este standard pe această motorizare.


Pentru primul test drive în România ne-am mulțumit însă cu versiunea aspirată, care dezvoltă 82 CP. Micul motor cu trei cilindri este mai mult decât capabil să ofere performanțe decente nu doar în traficul urban, ci și la ieșirile în afara orașului. Cu un sunet rafinat și vibrații imperceptibile, unitatea PureTech se dovedește și foarte elastică, cu un cuplu maxim atins foarte jos (pentru un motor aspirat), la 2750 rpm. Ajutată și de masa mică a lui 208 (960 kg fără șofer), aceasta asigură prestații dinamice decente, cu o valoare a accelerației de la 0 la 100 km/h în 12,2 secunde și o viteză maximă de 175 km/h.


 

Trenul de rulare se potrivește foarte bine caracterului dinamic al lui 208. Suspensia este fermă, dar în același timp absoarbe fără probleme denivelările din carosabil. Contribuind la agilitatea deosebită a micului 208, direcția este surprinzător de incisivă și de sensibilă, acest sentiment fiind amplificat și de volanul de mici dimensiuni.

Verdict:

Unul dintre jucătorii de bază ai clasei mici a devenit acum și mai bun, primind tehnologii noi și un pachet vizual mai atractiv. Motorizarea aspirată PureTech 82 este o alegere foarte echilibrată, oferind prestații dinamice decente și un consum redus de combustibil.

Date tehnice:

Motor:  L3, cilindree 1199 cmc • Putere maximă 82 CP/5750 rpm • Cuplu maxim 118 Nm/2750 rpm • Transmisie: față, cutie manuală cu 5 trepte • Dimensiuni: L/l/h 3962/1739/1460 mm • Ampatament 2538 mm • Portbagaj 285 litri • Performanțe: 0-100 km/h 12,2 sec • Viteză maximă 175 km/h • Consum mediu 4,5 l/100 km • Emisii CO2 104 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 11.900

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE