Renault Koleos – ADN de tot-teren

vezi galeria foto
Renault a lansat in Romania primul sau SUV, Koleos, model care beneficiaza din plin de pe urma fratelui de concern Nissan X-Trail, de la care a preluat in mare parte binecunoscutele abilitati 4×4 ale modelelor japoneze.

Cu toate ca nu putem afirma despre Renault ca nu are nicio experienta in segmentul SUV-urilor, dovada fiind Scenic RX4 si Kangoo 4×4, francezii se afla la primul SUV veritabil. Koleos este un automobil mondial – Renault a definit conceptul de produs, a redactat caietul de sarcini pentru performante si echipamente, a realizat designul produsului si a furnizat propulsoarele diesel. Nissan a adus experienta si tehnologia 4×4 si furnizeaza motorul pe benzina. In cele din urma, totul capata contur la Renault Samsung Motors, unde este asigurata fabricatia.


Noul crossover francez a fost dezvoltat pe baza platformei C a Aliantei Renault-Nissan, producatorul japonez utilizand-o pentru modelele sale X-Trail si Rogue.
Odata cu accederea sa in noua categorie, Renault combina in Koleos atribute traditionale, cum ar fi siguranta, confortul si inovatia, cu o mobilitate excelenta in teren accidentat.

Designul noului model il identifica foarte usor cu familia de modele Renault, partea frontala fiind inspirata de modele precum Clio, Espace sau Scenic. Din lateral, Koleos afiseaza caracteristici tipice de vehicul 4×4: aripi proeminente si garda la sol generoasa. Originalitatea isi face simtita prezenta la partea din spate, unde francezii au creat o personalitate distincta pentru noul model.


Habitaclul si zona plansei de bord au un design tipic Renault si beneficiaza de materiale de calitate, asa cum ne-a obisnuit in ultimul timp producatorul francez. De altfel, senzatia de robustete tipica pentru un 4×4 este complet data uitarii odata ajunsi in interior, care se ridica la nivelul noii Laguna. Calitatea materialelor si a asamblarii este un capitol la care Renault exceleaza, alaturi de cele ale ergonomiei si versatilitatii.

Koleos va concura inevitabil X-Trail
In interior este loc suficient pentru cinci adulti, climatizarea cu reglaj separat stanga-dreapta (preluata de la Nissan) dispune de aeratoare proprii si pentru locurile din spate. Unul dintre atuurile noului Koleos il reprezinta insonorizarea ireprosabila, care, alaturi de suspensiile silentioase, contribuie la obtinerea unui confort excelent in segment. Nu in ultimul rand, trapa panoramica intinsa pe aproape toata lungimea plafonului, care masoara 0,75 mp, alaturi de sistemul audio Bose sunt doua elemente inspirat alese pentru Koleos. Hayonul este cu deschidere dubla, de tip clamshell, partea inferioara putand sustine pana la 200 de kg, volumul portbagajului putand fi extins de la 450 la 1.380 litri cu ajutorul banchetei rabatabile fractionat.



Trenul de rulare al lui Koleos beneficiaza de experienta 4×4 Nissan, suspensia fata de tip pseudo MacPherson si independenta multibrat spate fiind utilizata si de noul X-Trail. Suspensiile si amortizoarele au fost adaptate pentru a oferi mai mult confort, tinuta de drum pe asfalt nefiind orientata catre sportivitate. Per total, compromisul dintre tinuta de drum si confort este unul acceptabil, atat on-road, cat si off-road. Renault a echipat Koleos cu sistemul de transmisie si gestiune 4×4 preluat de la Nissan X-Trail – all mode 4x4i, unul dintre cele mai bune din segmentul SUV. Transmisia poate fi comutata de la un buton in modul 4×2, 4×4 automat sau 4×4 lock. Pe modul 4×4 automat, repartitia cuplului intre punti se face automat, in functie de aderenta.


Pe suprafetele cu aderenta precara, soferul poate bloca transmisia, caz in care repartitia cuplului pe punti este egala: 50/50%. Koleos mai dispune si de asistenta la pornire din panta, precum si de sistem HDC – de control al coborarii pantelor, care functioneaza inclusiv in marsarier.

Trei motorizari sunt disponibile pentru Koleos: doua versiuni de putere ale dieselului de 2 litri si un propulsor pe benzina de provenienta Nissan. Motorizarea diesel 2.0 dCi respecta normele Euro 4 si ofera 150 sau 175 CP, utilizand tehnologie de varf: injectoare piezo electrice, common-rail cu injectie cu presiune de 1.600 bar, turbo cu geometrie varia­bila si filtru de particule. Dupa ce am condus toate versiunile, este greu sa alegem cel mai interesant motor, mai ales ca dieselul de 150 CP este disponibil doar cu cutie automata de viteze cu sase trepte.


Preturile in Romania pornesc de la 17.731 euro fara TVA pentru versiunea Expression 4×2, pe benzina, in timp ce versiunea de varf Privilege 4×4, cu dieselul de 175 CP, ajunge la 25.336 euro fara TVA.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE