TEST Kia Venga: Venga con me

vezi galeria foto
Cu un design atractiv, compact, dar spatios si modulabil, excelent dotat si cu o echipare de siguranta peste medie, plus 7 ani garantie, Venga este ideal pentru familiile tinere. Primele impresii.

In proportie covarsitoare, Venga pastreaza linia superba a conceptului No. 3 prezentat la Geneva in primavara lui 2009. Desenat de germanul Peter Schreyer, Venga impresioneaza prin parbrizul panoramic, noua grila a radiatorului, emblema Kia redesenata si farurile mari si alungite, care se prelungesc mult in lateral.


Venga are proportii perfecte pentru un van de clasa mica. La o lungime cu putin peste 4 metri, ampatamentul este neobisnuit de mare, de 2,615 metri, consolele fata si spate fiind foarte scurte. De asemenea, latimea interioara fata si spate este cea mai mare din clasa. Astfel, spatiul interior este neasteptat de generos pentru acest segment. In spate se sta chiar mai bine ca intr-un model compact, locul la cap si la genunchi fiind indestulator.

Bancheta spate este fractionabila 1/3-2/3, are spatarele inclinabile sub mai multe unghiuri si segmentele ei culiseaza inainte/inapoi pe distanta de 130 mm. Aceasta se rabateaza dintr-o singura miscare, moment in care sezutul coboara automat si se creeaza o suprafata de incarcare plana, portbagajul avand podea dubla. Desi nu are forma de cub a lui C3 Picasso (Cx-ul este foarte bun, de doar 0,31), Venga ofera un volum de incarcare suficient, cuprins intre 314 si 1253 litri, cu bancheta rabatata. In plus, are buzunare mari in usile fata si spate, permitand acomodarea sticlelor de bauturi racoritoare.


Ca si in spate, in fata, Venga are scaune cu sezut foarte mare si cu un sprijin lateral eficient, oferind un confort foarte bun. Ne-am fi dorit un spatar putin mai profilat si o plaja de reglaj ceva mai mare. Pozitia de condus este usor inalta, dar nu atat de inalta ca intr-un van clasic. Se sta confortabil, iar parbrizul panoramic ofera o vizibilitate excelenta. In plus, se poate comanda optional acoperis panoramic pana in spatele masinii, cu trapa electrica (880,50 euro), care va aduce multa bucurie copiilor.


Plansa de bord este originala si functionala in acelasi timp. Comenzile concentrice ale climatizarii sunt usor de folosit (se ofera standard sau optional clima automata, indisponibila la Soul) si optional se ofera sistem de navigatie cu touch screen si o harta foarte detaliata a Romaniei, la un pret atractiv.

La prima proba de condus am luat contact cu dieselul de 1,6 litri si 115 CP. Este unul din cele sase propulsoare oferite de Kia: patru dieseluri si doua motoare pe benzina. Dieselurile sunt cuplate cu cutii manuale cu 6 trepte, cele pe benzina avand cutii manuale cu 5 trepte (automata cu 4 trepte, la motorul de 1,6 litri). Identic cu cel de pe Ceed, motorul diesel de 1,6 litri este economic (Venga are standard management inteligent al alternatorului, pneuri cu rezistenta redusa la rulare la jantele de 15 si 16 inci, indicator de schimbare a treptelor plus sistem start/stop optional, disponibil la toate motoarele, pentru 310,52 euro), are o curba de cuplu buna si reactioneaza spontan la apasarea pedalei de acceleratie. Realizat in house de Hyundai-Kia, este un motor modern si silentios, chiar daca la acceleratii suna putin rugos, amintind de provenienta sa.


La drum, Venga este dinamica, cutia cu 6 trepte se manevreaza usor si precis si directia electrica este usoara si placuta. Ca si la alte directii electrice, asteptam putin mai mult feedback. La viteze mari, pe autostrada, exista un usor zgomot la vant si la rulare, dar nu peste limitele clasei din care face parte. Spre deosebire de Soul, compromisul pentru suspensie este mai bun. Ruliul este mai redus, iar trecerea peste denivelari scurte se face mult mai elegant.

Comparativ cu concurenta, Venga ofera o echipare de siguranta pasiva si activa, mult superioara. Sase airbaguri, tetierele active fata si sistemul ESP (ESC la Kia) sunt standard chiar si la versiunile de baza, lucru nemaiintalnit in acest segment. Nu in cele din urma, garantia de sapte ani sau 150.000 km, transmisibila, este un alt atu.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE