Test Opel Astra 1.7 CDTI: Evolutie sau revolutie?

vezi galeria foto
Noul Opel Astra este o masina pentru care asteptarile sunt foarte mari, iar pentru primul test in Romania am ales 1.7 CDTI de 125 CP.

Dupa un ciclu de viata de 6 ani si un an 2006 de exceptie, cand vechea generatie Astra s-a vandut in Europa in peste 500.000 de unitati si a fost cel mai vandut model al anului, Opel avea nevoie de o masina extrem de solida si cu o serie de calitati importante pentru a se impune, in primul rand, in fata propriilor clienti ai vechii generatii.


Cum se prezinta la prima infatisare in Romania noua generatie a compactei din Rüsselsheim (codificata Astra J)? Este aceasta o revolutie fata de vechea generatie sau doar o evolutie?

Pentru un prim test in Romania, am ales, probabil, una dintre cele mai comune motorizari care vor exista pe piata autohtona, si anume propulsorul de 1,7 litri diesel, in versiunea care produce 125 CP. Din multitudinea de optionale tehnologice disponibile pentru noua Astra, masina de test a dispus doar de faruri cu xenon adaptive, astfel incat in cele ce urmeaza vom vorbi despre o echipare comuna care se va incadra in bugetul multora.


Noul Opel Astra este foarte confortabil
Din punctul de vedere al designului interior si exterior, noua Astra propune o schimbare radicala de imagine. Daca desenul exterior al vechii generatii era compus din multe linii drepte si muchii ascutite, acum totul este rotunjit, iar imaginea generala propune un design mai rafinat si influentat de detalii elegante. Totodata, nu lipsesc elemente care creeaza impresia de forta, partea din spate fiind lider la acest capitol.

Interiorul este cu totul nou pentru ca nu exista elemente regasite si la Astra H, ci sunt cateva detalii preluate de la sora mai mare, Insignia. Un aspect pozitiv este reprezentat de calitatea materialelor si a finisarilor din interior, care apropie senzatia de una premium. Din punct de vedere al ambiantei interioare, soferul si pasagerii din noua Astra sunt inconjurati de una dintre cele mai placute atmosfere din clasa compacta. Toate comenzile sunt la indemana, ergonomia este foarte bine studiata, iar sistemul de iluminare ambientala din interior creeaza o senzatie odihnitoare.



Vechea generatie a fost criticata deseori din cauza lipsei spatiilor de depozitare. Noua Astra exceleaza acum la acest capitol. In buzunarele din usile fata incape fara probleme o sticla de 1,5 litri, cotiera centrala este lata, iar intre scaunele fata exista loc pentu inca trei pahare sau sticle.

Pozitia la volan este mai joasa ca la vechea generatie si foarte usor de gasit, iar datorita scaunelor fata ergonomice (optionale pentru 700 euro) soferul are parte de o excelenta sustinere laterala si foarte mult confort. Noua Astra a crescut in dimensiuni si este mai lunga cu circa 18 cm, acest lucru resimtindu-se din plin in materie de spatiu interior. Datorita acestui lucru, dar si scaunelor fata decupate inteligent, pasagerii din spate au la dispozitie un nivel de spatiu ridicat pentru genunchi, iar pentru spatiul la cap, o persoana de 1,85 metri nu va avea probleme.


Volumul portbagajului nu a crescut considerabil si ofera un volum util de 370 de litri, insa compartimentarea este acum mai inteligenta. Podeaua acestuia se poate ajusta in trei pozitii prestabilite de inaltime si poate partitiona spatiul mai eficient, in functie de bagajele ce trebuie transportate. In materie de condus, noua Astra are atuuri care pot face diferenta in clasa compacta. Aceasta a castigat enorm in materie de confort.

Trenul de rulare reuseste sa filtreze excelent orice fel de denivelari si, in plus, este si foarte bine izolat fonic. Si nu doar acesta, pentru ca nivelul de zgomot interior este foarte redus. Motorul aproape ca nu se aude, iar la viteze ridicate de autostrada poti sa soptesti, pentru ca vei fi auzit foarte bine in habitaclu. Zgomotul provenit de la vant si de la trenul de rulare este extrem de redus. Chiar daca Astra ofera un nivel ridicat de confort, partea dinamica nu este deficitara.


Ruliul caroseriei este redus, comportamentul rutier este ferm, iar la limita Astra este predictiva si usor controlabila, avand un usor caracter subvirator. Directia este complet electrica, foarte usor de manevrat in oras, dar totodata, la limita, ofera suficient feedback pentru sofer, fiind directa si incisiva. Sistemul ESP (oferit standard la orice motorizare) este calibrat foarte eficient, are interventii scurte si este aproape insesizabil in functionare pentru sofer. Un lucru care va fi apreciat probabil de soferii mai sportivi este faptul ca acum sistemul ESP este complet decuplabil, impreuna sau separat cu sistemul de control al tractiunii (TC).

Atuul motorului diesel este faptul ca este economic atat in traficul urban, cat si in cel extraurban. Din pacate, acesta este penalizat de lipsa cuplului de turatii joase, ceea ce necesita un stil de conducere in turatii ridicate, atipic pentru un propulsor diesel. Cu cei 125 CP, noua Astra se descurca decent in trafic, insa pentru cei care doresc o masina mai rapida si un diesel mai rafinat este recomandat propulsorul de 2 litri si 160 CP.

Absolut nimic din ceea ce a reprezentat Astra H nu se mai regaseste pe noua generatie, Astra fiind acum mai rafinata, mai eleganta, extrem de confortabila si, totodata agila si placuta la condus.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE