Jaguar XE – britanicul atacă BMW Seria 3, Mercedes-Benz Clasa C și Audi A4

vezi galeria foto

În ultimii 6 ani, Jaguar a lipsit din segmentul limuzinelor premium de clasă medie, dar acum iese din nou la luptă împotriva trioului german și are de ce să fie optimist. Iată primele impresii despre noul Jaguar XE de pe drumurile din Spania.  


 

Pentru XE, Jaguar a dezvoltat o platformă modulabilă complet nouă ce suportă tracțiune spate sau integrală și a mizat pe aluminiu pentru a obține beneficii încă dinainte de a avea mașina finală. În proporție de 75%, caroseria lui XE este construită din aluminiu, mai mult decât la orice alt model din segment. Utilizarea aluminiului asigură o masă redusă, dar și o rigiditate și o durabilitate extrem de ridicate, elemente importante pentru capitolele confort și dinamică. Pentru caroserie, Jaguar chiar a inventat un nou tip de aluminiu (cod RC 5754), extrem de rezistent, dar realizat din materiale reciclabile. În ceea ce privește dimensiunile, XE are o lungime de 4,67 metri și se plasează foarte aproape de rivalii săi germani, fiind mai mai lung decât BMW Seria 3 cu 4,8 cm și mai scurt decât Mercedes Clasa C și Audi A4 cu 1,4 cm, respectiv 2,9 cm, masă fiind mai mică. De exemplu, dieselul de bază este mai ușor cu 21 kg față de modelul echivalent de la BMW Seria 3.


 

Jaguar XE – interior

La interior, Jaguar a reușit să creeze o ambianță foarte sofisticată, chiar extravagantă, mai ales într-o lume în care este foarte greu să mai desenezi ceva original. Însă, deși interiorul lui XE este foarte plăcut, anumite materiale puteau fi mai atent alese. Nu este vorba de cele principale, ci mai mult de mici detalii precum plasticul utilizat la aeratoare sau la cel pentru butoanele de pe volan. Aici Jaguar mai are de lucru, însă interiorul rămâne cu o notă pozitivă din partea noastră.


În ceea ce privește pasagerii, XE oferă o bună senzație de spațiu pentru locurile din față, însă în spate este clar că nu aceasta a fost principala caracteristică pe care s-a mizat. În schimb, atât scaunele față, cât și bancheta sunt generos dimensionate și corect profilate pentru un bun suport lateral. Rabatarea banchetei se face de la două clapete din portbagaj, fără posibilitatea de a face operațiunea din habitaclu, iar suprafața creată nu este perfect plană.


Jaguar XE – gamă de motorizări

Gama de motorizări a noului XE cuprinde, pentru început, cinci motorizări foarte performante, unele din punct de vedere al eficienței, altele din punct de vedere al sportivității și rafinamentului. Cele două dieseluri de 2,0 litri fac parte din noua familie de motorizări Ingenium, cu puteri de 163 CP și 180 CP. Propulsoarele pe benzină sunt reprezentate de unitățile turbo de 2,0 litri, în versiunile de 200 CP și 240 CP, dar și de propulsorul V6 cu compresor mecanic, cu o cilindree de 3,0 litri și 340 CP.


Acestea sunt doar primele informații, dar în revista Auto Bild, care apare pe piață pe 28 mai avem toate detaliile, în exclusivitate, despre noul Jaguar XE, cu impresii despre confort de pe drumurile din Spania, dar și despre dinamică de pe circuitul Navarra, unde am dus la limită limuzina britanicilor. 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE