Test Drive Jeep Renegade – Alpinistul citadin

vezi galeria foto

Segmentul SUV-urilor de clasă mică este în plină expansiune și toți producătorii auto își doresc o felie din acest succes. Proaspăt intrat în această competiție, cel mai nou model Jeep urmează însă o rețetă diferită.

În locul unui crossover citadin cu tracțiune față, ușor supraînălțat, care constituie, zilele acestea, aproape norma segmentului, Jeep demonstrează că ține la valorile mărcii și propune un mini-SUV cu aptitudini de off-roader.


Surprinzător de mic, Jeep Renegade are doar 4,23 metri lungime. Cu grila radiatorului tipică Jeep și aripile evazate, acesta are un aer impresionant și în același timp rustic. |n special în versiunea Trailhawk, Renegade debordează de caracter. Aceasta dispune de o gardă la sol mărită (210 mm față de 175 mm pentru Renegade 4×2 și, respectiv, 198 mm la versiunea 4×4 standard) și capabilități în teren accidentat îmbunătățite, cu un unghi de atac de 30 de grade și unghiul de degajare de 34 de grade.


Ampatamentul de 2570 mm asigură un interior spațios, care poate acomoda fără probleme cinci pasageri. Cei din spate pot călători confortabil, cu spațiu suficient la genunchi și excedentar la cap, chiar și în cazul persoanelor foarte înalte. Portbagajul se încadrează în media segmentului, cu un volum standard de 351 de litri, care poate fi extins la 1.297 de litri prin rabatarea banchetei. Aceasta asigură o podea aproximativ plană a portbagajului (ușor ridicată în partea din față).


O privire în interior arată ambiții mari: plastice moi, de calitate, un volan cu îmbrăcăminte generoasă și instrumente clare – ceea ce face să te simți ca într-un sedan compact. Designul interiorului este plăcut și funcțional. Păcat că scaunele au pernele destul de scurte.

La volan, Jeep Renegade ne-a surprins plăcut, cu o suspensie confortabilă, foarte potrivită pentru mersul pe drumuri denivelate. Direcția oferă puțin feedback, dar agilitatea micului Jeep face ca abordarea virajelor să nu pună probleme. Pentru un plus de confort pe carosabil, se poate comanda opțional suspensia cu amortizoare reglabile de la specialistul Koni. Iar în ceea ce privește transmisiile automate, avem două opțiuni moderne: o cutie cu dublu ambreiaj cu șase trepte, respectiv o cutie automată cu nouă trepte. Ca motorizări, avem trei unități pe benzină (1.6 l/110 CP, 1.4 MultiAir/140 CP și 1.4 MultiAir/170 CP) și trei dieseluri (1.6 l/120 CP, 2.0 MultiJet/140 CP și 2.0 Multijet/170 CP), toate din portofoliul Fiat.


Pentru drive-test am avut la dispoziție motorizarea diesel de 1,6 litri/120 CP cu tracțiune față și cutie manuală cu șase rapoarte, o combinație foarte potrivită pentru cei care merg preponderent pe asfalt. Performanțele dinamice sunt decente, fără un gol turbo sesizabil. La polul opus, echiparea Trailhawk are sub capotă dieselul de 2,0 litri în versiunea de 170 CP, acompaniat de cutia de viteze automată cu nouă trepte, o premieră în segment. Aceasta schimbă treptele extrem de lin, dar nu se potrivește unui stil de conducere mai sportiv. Asta deoarece logica de comandă favorizează turațiile joase, un buton „sport care să-i schimbe temperamentul lipsind cu desăvârșire.


În schimb, Jeep Renegade Trailhawk strălucește în off-road, fiind echipat cu un sistem de tracțiune permanentă cu reductor „Jeep Active Drive Low și un mod adițional pentru sistemul Selec-Terrain, optimizat pentru mersul pe pietre. Unic la versiunea Trailhawk este, de asemenea, sistemul Hill Descent Control. Pentru versiunile cu tracțiune integrală „civile, sistemul asigură un răspuns rapid la schimbările de aderență și un diferențial central care poate fi blocat pentru un raport fix.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE