Detroit 2013: Audi prezintaRS7 Sportback

vezi galeria foto

Audi a prezentat la Detroit RS7 Sportback, motorizat de o unitate V8 bi-turbo de 4,0 litri/560 CP. Acesta accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 3,9 secunde si poate atinge o viteza maxima de 305 km/h.


 

Inima lui RS7 e motorul 4.0 TFSI, care reflecta strategia Audi de downsizing in acest segment select. Motorul V8 bi-turbo, de 3.993 cmc dezvolta puterea maxima de 560 CP intre 5.700 si 6.700 rpm, oferind in acelasi timp un cuplu constant, de 700 Nm, pe o plaja de turatii cuprinsa intre 1.750 si 5.500 rpm. Cele doua turbine produc o presiune de supraalimentare de 1,2 bari, fiind positionate intre cele doua bancuri de cilindri impreuna cu intercoolerul. In felul acesta, traseul gazelor este foarte scurt, imbunatatind raspunsul motorului. Caracterul spontan lui RS7 este influentat si de faptul ca admisia aerului in cilindri se face liber, fiind reglata doar de supapele de admisie. Sunetul motorului este rafinat gratie flapsurilor reglabile din sistemul de evacuare, care pot fi declansate la apasarea unui buton sau in timpul acceleratiilor puternice.


RS7 Sportback accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde si atinge o viteza maxima limitata la 250 km/h. Viteza maxima poate ajunge la 305 km/h prin configurarea pachetului dinamic optional. Consumul de combustibil atinge o valoare de numai 9,8 l/100 km pe ciclul mixt, la aceastya contribyuind sistemul start&stop si ciclul termodinamic eficient. Nu in ultimul rand, tehnologia Cilinder on Demand dezactiveaza cilindrii 2, 3, 5 si 8 la sarcini medii si joase, functionand practic ca un motor cu patru cilindri. ACeasta tehnologie permite reducerea consumului de combustibil cu 5 pana la 10%.


Puterea motorului este transmisa la toate cele patru roti, gratie sistemului de transmisie integrala quattro, prin intermediul unei cutii de viteze Tiptronic cu opt trepte.Aceasta are o etajare scurta pentru primele trepte, favorizand caracterul dinamic, in timp ce ultima treapta functioneaza ca overdrive pentru economia de combustibil. Pentru un comportament imbunatatit in viraje, RS7 Sportback ofera standard un sistem de torque vectoring software, care franeaza usor rotile care pierd aderenta. Optional, este disponibil si un diferential sport pentru puntea spate.


Franele ceramice, directia dinamica si suspensia sport cu control dinamic (DRC), ambele disponibile optional, completeaza imaginea unui model sportiv prin excelenta. Rigiditatea caroserie este exemplare, distributia maselor fiind imbunataita prin folosirea extensiva a aluminiului (20% din totalul masei).

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE