Audi RS 3: Nu te vei maturiza niciodată?

vezi galeria foto

Nu, mulțumesc, spuse Audi RS 3 pe tema reducerii cilindreei – continuând să impresioneze cu sunetul provocator al motorului cu cinci cilindri în linie. În prima călătorie, verificăm ce poate face fiara de 400 CP.


Până la rendez-vous-ul cu noul RS 3 mai este o conferință de presă de 60 de minute, abia atunci angajații Audi vor scoate cheile – of, nu! Este de fapt incitant ceea ce ni se spune, dar expunerea mi se pare ca o oră dublă de istorie înainte de marea vacanță. Apoi, în sfârșit, ieșim și îi dăm bătaie: drumurile de țară grecești cu vedere la mare și cinci prieteni buni compensează timpul de așteptare în mai puțin de patru secunde.

Audi a îmbunătățit arderea în cei cinci cilindri prin creșterea presiunii de supraalimentare (1,6 bar în loc de 1,4 bar). Puterea maximă de 400 CP este acum disponibilă mai devreme și rămâne constantă pe o plajă de 1400 rpm. În plus, conform fișei tehnice, cuplul motor a crescut la 500 Nm, pe un platou de 3350 rpm. În aceste condiții, transferarea teoriei în practică va însemna că: ținând pedala de accelerație la podea, RS 3 va oscila ușor în jurul axei verticale, în timp ce toate cele patru roți se învârtesc.


Oh, la, la! Acest lucru este valabil și pentru sunet. La turații joase este chiar mai sonor, iar de la 4500 turații se dezvoltă ca un șuierat sălbatic. Impresiile acustice oferă un fior plăcut la o accelerare violentă. Iar transmisia cu dublu ambreiaj este foarte ambițioasă când vine vorba de schimbarea treptei de viteză sub sarcină.

Mașina dispune și de noul sistem Torque-Splitter. La fel ca și la Golf R (de la care provine sistemul), două ambreiaje controlate electronic distribuie optim cuplul de antrenare între axa față și fiecare roată din spate, pentru mai multă dinamică și stabilitate în viraje. Deși derapajul axei din spate poate părea puțin artificial, este totuși mai distractiv decât să urmezi cu încăpățânare trasa ideală. Datorită performanțelor ridicate, pot fi efectuate și drifturi extinse – impresionant!


6.500 de euro trebuie să merite distracția. La urma urmei, cu Audi Drive Select incluzi la bord o suspensie reglabilă, un sistem de frânare ceramic și viteza maximă crescută la 290 km/h. Ce le-ar putea lipsi fetelor și băieților duri? Direcția și suspensia sunt corespunzătoare repartiției maselor pe axe, așa că ai mai mult dinamism și confort, dar totul în stilul RS. Scaunele sport, de altfel foarte confortabile, te-ar îmbrățișa cu mai multă dragoste. La final, sunetul genial al motorului mi s-a imprimat în minte, putând chiar să-l imit cu voce tare la câteva zile după test drive, până când iubita mea m-a întrebat, exasperată, în cele din urmă: De fapt, când vei crește și tu?


 

PRIMA IMPRESIE

Un grup motopropulsor autentic. Oricum, nimeni nu ar fi luat în serios un motor cu patru cilindri pe RS 3. Totuși, votul pentru un model RS se dovedește a fi relativ modest. Frânele mai mari ar trebui să se răcească mai rapid. Așteptăm cu nerăbdare testul cu măsurători.

 

DATE TEHNICE AUDI RS 3 SPORTBACK

MOTOR: cinci cilindri în linie, turbo, transversal față – CILINDREE: 2480 cmc –PUTERE: 294 kW (400 CP) la 5600 rpm – CUPLU MAXIM: 500 Nm la 2250 rpm – TRACȚIUNE: tracțiune integrală/cutie de viteze automată cu ambreiaj dublu, 7 trepte – L/l/H: 4389/1851/1436 mm – AMPATAMENT: 2631 mm – MASĂ PROPRIE: 1.570 kg –CAPACITATE PORTBAGAJ: 282 – 1.104 l – 0 – 100 km/h: 3,8 s – VITEZA MAXIMĂ: 250 km/h/290 km/h (opțional) – CONSUM MIXT: 9,0 l/100 km – EMISII CO2: 205 g/km – PREȚ: de la 60 000 Euro (în Germania)


 

VERDICT

Fenomenalul motor cu cinci cilindri impresionează acustic, propulsia este enormă, iar divizorul de cuplu este o îmbogățire reală pentru RS 3. Cu toate acestea, direcția și suspensia ar fi putut tolera puțin mai multă precizie.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE