Fiat 500L: Familist de buzunar

vezi galeria foto

Succesul lui Fiat 500 este absolut impresionant în era modernă, însă versiunea Fiat 500L merită, cu siguranță, mai multă atenție, în special în urma recentului facelift, care aduce schimbări importante.


Monovolumele nu au fost niciodată printre preferințele românilor și, sincer, de multe ori mă întreb de ce. Sunt mașini extrem de practice, spațioase, inteligent organizate, însă, ce-i drept, nu sunt prea atractive. Dar dacă există o soluție pentru asta? Din 2012, pe baza imaginii spectaculoase create în jurul micului 500, Fiat a lansat un monovolum de clasă mică, dar unul flamboiant, cu un caracter puternic. Acum, acesta a trecut printr-o optimizare menită să-i imprime și mai mult din savoare. E un succes? Să vedem!


Strategia pe care Fiat a aplicat-o pentru 500L este una în ton cu vremurile moderne, în care lumea se orientează spre crossovere. Fără a pierde din identitatea unui monovolum clasic, Fiat a reinventat versiunea 500L Trekking, destinată celor care părăseau mai des drumurile asfaltate și a transformat-o în Fiat 500L Cross, un monovolum foarte apropiat vizual de un crossover. Așadar, interiorul este la fel de spațios, versatilitatea este de lăudat, iar caracterul mai dur este inteligent pus în scenă datorită protecțiilor speciale ale caroseriei și a elementelor mai puternic conturate.


500L Cross nu este singura versiune de caroserie, pentru că micul monovolum, cu o lungime de doar 4,24 metri, este disponibil și în versiunea Urban, destinată celor care caută o imagine mai apropiată de cea de mașină de familie, dar cu același caracter puternic pe care îl știm de la 500. În plus, pentru familiile numeroase, există versiunea Wagon, cu o lungime de 4,38 metri, care poate acomoda până la șapte pasageri. Spațiu interior? Indiferent de versiune, acesta este generos, mai ales că bancheta spate poate culisa înainte-înapoi, iar rabatarea ei creează o suprafață plană cu podeaua portbagajului. Acesta are un volum util de 455 de litri pentru versiunile scurte și de 638 de litri pentru Wagon (în versiunea cu 5 locuri). Dacă optezi pentru șapte locuri, portbagajul oferă 416 litri.


În urma faceliftului, 40% din componentele lui Fiat 500L sunt noi. Acestea nu doar că permit un comportament mai bun la rulare, dar aduc și un interior schimbat aproape în întregime, materiale mai plăcute, dar și un nou sistem multimedia Uconnect HD Live cu ecran de 7 inchi, care oferă conectivitate de top pentru telefoanele mobile, inclusiv Apple CarPlay și Android Auto. De asemenea, ergonomia este mai bună, cu mai puține comenzi fizice. În plus, 500L poate frâna automat în momentul în care detectează un obstacol, la viteze de sub 30 km/h.


În cadrul testului am putut conduce motorizarea turbo 0.9 TwinAir cu doi cilindri (105 CP) și pe cea 1.4 cu patru cilindri (95 CP). Prima are un caracter aparte și necesită turații ridicate pentru performanțe decente. Are un sunet special, pronunțat, dar nu neplăcut și poate obține valori de consum bune dacă este exploatată în regim moderat. Deși mai puțin puternică, a doua motorizare este mai prezentă la turații joase și pare mai potrivită celor care apreciază acest stil de conducere. Însă, pentru cei care au în plan drumurile lungi, alături de familie, este recomandat să se orienteze spre propulsoarele diesel, care oferă valori de cuplu mari la turații joase și un consum extrem de mic. Opțional, pentru motorul 1.3 MultiJet de 95 CP este oferită cutia robotizată Dualogic.


Ce ne place: Versiunea Cross arată precum un crossover.

Ce nu ne place: Lipsa de vivacitate a motorului TwinAir.

Factorul wow: Șapte locuri în doar 4,38 metri?

Public-țintă? Familistul cu stil.

Verdict
Piața nu oferă în acest moment un monovolum la fel de stilat, cu o personalitate așa de puternică și un nume cu o atât de mare rezonanță. Plusul de tehnologie și interiorul mai atent lucrat sunt acum alăturate modularității și spațiului interior pe care le oferă Fiat 500L.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE