Hyundai i30 (GD) de la 7.000 de euro: Durabil ca un Audi?

vezi galeria foto

A doua generație a modelului compact Hyundai i30 este surprinzător de apropiată în termeni de calitate de modelele premium.


Noua imagine a Hyundai denotă o încredere în sine care se reflectă și asupra politicii sale de prețuri: diferența de câteva mii de euro până la un model comparabil de la Ford sau Opel, care era aproape garantată în trecut, s-a evaporat între timp. Absolut justificabil, de altfel.

În consecință, bestsellerul Hyundai i30, la a doua generație (din 2011), este mai matur ca niciodată. Un 1.6 CRDi break, care a încheiat testul de anduranță de 100.000 de kilometri al Auto Bild, s-a dovedit la final extrem de fiabil. Un bec defect la numărul de înmatriculare și farurile incorect reglate nu au putut împiedica dieselul de 128 CP să se claseze, la vremea respectivă, pe primul loc în topul anduranței (în prezent ocupă poziția a treia).


În final, reușesc coreenii să ajungă la stele sau, și mai bine, la inele? Cât de mare este diferența față de etalonul compactelor premium, Audi A3? Dacă ar fi să ne luăm după raportul TÜV, modelul din Ingolstadt poate sta liniștit. La categoria 3-5 ani, Audi ocupă poziția 18, în timp ce Hyundai se află la mijlocul plutonului, abia pe poziția 57.

Sunt mulți factori care nu influențează rezultatul unei revizii tehnice, dar poate deveni o gaură în buzunar odată cu îmbătrânirea mașinii. Spre exemplu, dacă discurile de ambreiaj ale transmisiei S tronic de la Audi trebuie schimbate, la 150.000 km, costurile se pot ridica la peste 1.400 de euro.


O altă problemă inacceptabilă la Audi este consumul de ulei al motoarelor TFSI. Producătorul încearcă să-și convingă clienții că acesta este „state of the art. Cu toate acestea, verdictul încă nu a fost pronunțat. Setea de ulei nu pare însă să justifice pretențiile premium.

Dar asta este o problemă și la dieselul Hyundai din testul Auto Bild. Pe parcursul celor 100.000 de kilometri, acesta a consumat 6,5 litri. Un obicei pe care motoarele convenționale pe benzină nu-l au.


Mașina noastră de test provine de la un dealer din Hamburg, fiind un model de intrare în gamă cu motor pe benzină de 1,4 litri/99 CP care costă 8.990 de euro. Acesta se prezintă într-o stare perfectă și gata să mai parcurgă încă mulți kilometri – dar este și mult mai simplu constructiv decât un Audi.

Materiale plastice rustice, macarale manuale la geamurile din spate și izolația fonică deficitară nu lasă nicio confuzie cu privire la segmentul căruia i se adresează. |n afară de asta, totul este simplu de operat, direcția este incisivă, scaunele, confortabile, în timp ce vizibilitatea deficitară este deja o problemă obișnuită a mașinilor moderne.


Partea cea mai bună? Chiar și acest exemplar de i30 produs în primele serii de fabricație mai beneficiază de garanție de producător până în noiembrie. Timp suficient să descoperiți toate eventualele probleme și să vă bucurați de noua calitate Hyundai.

Hyundai i30: Ce nu ne place?

Problemele cu rugina, care au afectat modelele primei generații, au fost depășite de i30. O rechemare a fost inițiată în 2013  pentru schimbarea unei role directoare a frânei de mână, iar la TÜV s-au constatat câteva urme minore de ulei la unele exemplare. De asemenea, navigația originală  deranjează prin grafica depășită și operarea greoaie, conexiunea Bluetooth e instabilă. Dar cam asta e tot. Altfel, tehnica funcționează ca și i30: sigur și complet fără probleme. Nici nu-i de mirare că modelul coreean s-a impus în comparativ în clasa sa.


Navigație
Sistemul  de origine funcționează greoi și este depășit tehnologic. Un smartphone e mai bun.

Frână de mână
O rolă directoare se poate bloca. O rechemare a fost inițiată în 2013.

Rugină
Primele semne, ca aici la suspensie, sunt complet benigne. Pe termen lung, însă, puțină protecție nu ar strica.

Verdict
OK, versiunea de bază a lui Hyundai i30 nu este chiar incitantă. Dar exact asta îl face un partener atât de credincios în traficul cotidian. Iar dacă ceva se poate întâmpla, totuși, în cele mai multe cazuri beneficiază încă de garanția de producător. Audi nu este nici el departe, dar pentru a ne pronunța așteptăm rezultatul testului de anduranță. Va fi incitant.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE