Opel Insignia: Un efort memorabil

vezi galeria foto

Opel Insignia, cel mai bun model al germanilor, a fost lansat exact în momentul în care drumul Opel se schimbă dramatic. Iată primele impresii de la volan cu noul model, motorizat de unitatea turbo pe benzină de 1,5 litri.


Lansarea celei de a doua generații a lui Opel Insignia era unul dintre cele mai anticipate momente ale Salonului Auto de la Geneva. Printr-o nefericită întorsătură a sorții (sau fericită, rămâne încă de văzut, pe termen lung), momentul de glorie al germanilor a fost aproape complet amortizat de anunțul preluării Opel/Vauxhall de către grupul francez PSA. Noua Insignia devine astfel unul dintre ultimele modele Opel realizate pe o platformă GM, alături de Ampera-e, așteptată anul acesta, și de Corsa, prevăzută pentru anul viitor.


Indiferent de drumul pe care-l va urma Opel, noua Insignia rămâne un model impresionant, care reușește să fascineze, atât prin designul eclatant, cât și prin tehnologiile propuse. A doua generație a lui Opel Insignia urmează fidel linia trasată de conceptul Monza, schimbând radical proporțiile față de generația anterioară. Aceasta îi permite să ofere unul dintre cei mai buni coeficienți aerodinamici din industrie (0,26), dar și habitabilitate îmbunătățită pentru pasageri.


Insignia are acum un ecartament mai mare cu 11 mm și o înălțime a acoperișului redusă cu 29 mm. Paradoxal, asta nu înseamnă spațiu mai mic la cap, în ciuda faptului că modelul german a păstrat silueta de coupé în patru portiere. De fapt, prin poziționarea pasagerilor mai jos cu până la 30 mm și optimizarea interiorului, spațiul la cap în spate este acum mai mare cu 8 mm față de generația anterioară. De asemenea, spațiul la genunchi pentru pasagerii din spate a crescut cu 25 mm, efect al ampatamentului mai lung cu 92 mm.


Noile faruri adaptive IntelliLux LED au acum o matrice cu 32 de LED-uri (de două ori mai multe decât în cazul modelului compact Astra) integrată în layout-ul foarte îngust al farurilor lui Opel Insignia. Numărul mai mare de LED-uri permite o adaptare mai eficientă și mai precisă a fasciculului luminos la diferitele situații din trafic. Distanța de iluminare în cazul fazei lungi a fost extinsă semnificativ, ajungând acum la 400 de metri.

La proba tactilă, Insignia trece cu brio. Materialele sunt de cea mai bună calitate, iar atenția obsesivă pentru detalii este evidentă oriunde ai privi. O atenție deosebită au primit logica de control și interfața sistemului de infotainment. Ecranul tactil fără o ramă vizibilă al noului sistem IntelliLink relevă un caracter sofisticat, dar și nivelul tehnologic de top. Multe funcții sunt controlate prin intermediul ecranului tactil pentru simplificarea interfeței, dar cele mai importante funcții sunt la îndemână prin butoane dedicate, astfel că șoferul și pasagerul nu trebuie să caute în submeniurile sistemului de infotainment.


Instalat la volan, remarci imediat poziția de conducere mai joasă a noului model, care permite șoferului o conexiune mai bună cu mașina. O inițiativă binevenită, pentru că Insignia este acum mult mai agilă și, în ciuda dimensiunilor care se apropie de limitele clasei mari, oferă recompense nebănuite celui de la volan. Noul model este mai ușor cu până la 175 kg, iar acest lucru se simte. Abordarea virajelor permite adoptarea unui stil de conducere sportiv, cu tendințe minime de subvirare. Direcția este echilibrată și precisă, chiar dacă uneori pare ușor supraasistată: un volan ceva mai greu în mâini nu ar strica pentru cei care apreciază drumurile virajate.


Pentru primul test drive am ales noua motorizare turbo pe benzină de 1,5 litri/140 CP, într-o configurație apropiată de ceea ce vor alege cei mai mulți clienți. Asta înseamnă fără trenul de rulare adaptiv FlexRide, care aduce ceva mai mult feedback direcției și o plajă de reglaj foarte bună a suspensiei între modurile Tour și Sport. Chiar și cu suspensia clasică, Opel Insignia se dovedește confortabil, absorbind senin puținele denivelări aflate pe drumurile din Germania. Denivelările scurte se simt ceva mai dur în habitaclu, fără ca asta să strice impresia de automobil confortabil pe care ne-a lăsat-o Insignia.

Noul motor cu patru cilindri (ne bucurăm că Opel a rezistat tentației de a tăia un cilindru, așa cum au făcut-o alți producători) este rafinat și foarte bine echilibrat, ceea ce-l face silențios, inclusiv în regimul de turații înalte, care-i place cel mai mult. Cutia de viteze manuală are o etajare ceva mai lungă decât i se potrivește spiritului dinamic al Insigniei, dar, per ansamblu, impresia rămâne una favorabilă.

În ciuda cilindreei modeste, chiar și în versiunea de 140 CP, noua motorizare asigură performanțe dinamice decente, chiar dacă pentru asta piciorul trebuie să preseze insistent accelerația. Din fericire, insonorizarea este una remarcabilă, astfel că este ușor să treci de 5000 rpm fără să-ți dai seama dacă mergi „după ureche. Golul turbo este insesizabil, iar Insignia poate fi exploatată și într-un regim de turații mai joase, caz în care sportivitatea este înlocuită de comoditatea schimbării mai rare a treptelor de viteză.

Ce ne place: Design, dinamică.
Ce nu ne place: Cutia manuală are o etajare lungă.
Factorul wow: Conceptul Monza, produs în serie!
Public-țintă? Familii tinere, cei preocupați de imagine.

 

În catalogul digital din secțiunea de mașini noi poți găsi toate prețurile și datele tehnice pentru mașinile vândute în România.

 

Verdict
După ce am văzut Insignia la Geneva, am așteptat cu nerăbdare momentul primului test drive. Acum, putem spune că așteptarea a meritat pe deplin. Insignia este mai ușoară și mai agilă, se conduce mai plăcut și oferă cumpărătorului o gamă de motorizări moderne și economice. Tehnologic și calitativ, Opel arată că nu este cu nimic mai prejos decât rivalii săi.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE