Volvo EX90 se prezintă: Urmașul electric al SUV-ului XC90

vezi galeria foto

Mobilitatea electrică primește un nou membru în persoana noului Volvo EX90. Marca suedeză ne spune despre urmașul lui XC90 că reprezintă cel mai sigur vehicul dezvoltat de companie.


Noul Volvo EX90 este dezvoltat pe platforma SPA2, aceeași care este folosită și de modelul Polestar 3. SUV-ul de clasă mare dispune de o baterie cu o capacitate de 111 kWh, în timp ce versiunile de motorizare, cel puțin pentru început, variază între 408 și 517 CP, ambele fiind propulsate de câte două motoare electrice.

În cazul versiunii cu 517 CP, cuplul maxim ajunge la 910 Nm, în timp ce autonomia maximă este de 600 km, conform WLTP. Deși nu a fost specificată puterea maximă de încărcare, Volvo ne spune că EX90 se poate încărca de la 10 la 80% în doar jumătate de oră.


Din punct de vedere al designului, Volvo EX90 se prezintă ca o versiune mai modernă a lui XC90 și împrumută elemente de design din partea conceptului Volvo Recharge, dar și a modelelor Polestar.

La interior vor putea călători până la șapte pasageri, în timp ce partea multimedia este asigurată de Google prin sistemul de operare Android Automotive, care suportă conexiuni de tip 5G. În spatele ecranului central amplasat vertical (cu diagonală de 14,5 inchi) se află un procesor Snapdragon de ultimă generație ce folosește motorul grafic Unreal Engine. Mașina permite utilizarea smartphone-ului drept cheie inteligentă. De asemenea, Volvo EX90 recunoaște utilizatorul care se apropie de mașină și reglează automat poziția la volan și sistemul de climatizare după preferințele setate.


Din punct de vedere al sistemului audio, Volvo continuă colaborarea cu Bowers & Wilkins și pentru EX90, iar acesta este primul model din gamă care primește difuzoare în tetiere.

Elementul de deasupra parbrizului integrează o serie de senzori avansați (camere video, radar și Lidar) ce sunt pregătiți încă de pe acum pentru conducerea exclusiv autonomă. Sistemele de asistență scanează mediul înconjurator din jurul mașinii și anunță șoferul dacă există potențial de coliziune chiar și cu un obiect de mici dimensiuni care vine din lateral.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE