Mai nou, Peugeot revendică „partea leului” din piața pickup-urilor de o tonă. Ar trebui să-l luăm în serios pe Peugeot Landtrek?

vezi galeria foto

După lansarea de la finele săptămânii trecute, Peugeot a adăugat un număr consistent de imagini la portofoliul fotografiilor media cu seria pickup-urilor Peugeot Landtrek. De asemenea, unele specificații rețin atenția. Cu ce avem aici de-a face, mai exact?


Rețeta configurației lui Peugeot Landtrek nu cuprinde nimic nou sau aparte pentru segmental pickup-urilor de o tonă: șasiu separat de caroserie, tracțiune 4×4 nepermanentă, gamă redusă de viteze, trei versiuni (chassis cab, single cab, double cab). Vor fi disponibile atât motorizări cu benzină cât și diesel. Ce nu prea se poevstește: urmare a îndelungatei colaborări dintre francezi și industria auto din China, Peugeot Landtrek este un produs dezvoltat pornind de la seria pickupurilor Changan F70/Hunter. Fabricația acestuia a demarat în China în 2019, iar în Tunisia și Uruguay, în 2021. Revenind la noua formă numită Landtrek a mașinii, producătorul francez spune că dessignul acesteia, prfecționările tehnice și dotările modern au fost adoptate după consultări cu clienți și dealer din Europa, SUA și Japonia.


Astfel, Peugeot încearcă să pătrundă pe o piață internațională de 2,4 milioane de exemplare vândute anual. Capacitatea de remorcare de până la 3,5 tone și dimensionarea generoasă a caroseriei îl situează pe Landrtek în stratul superior al categoriei. Lățimea mașinii este de 1,92 m, în timp ce lungimea variantei single cab-ajunge la 5,33 m și a celei double-cab este de 5,39 m. Bena variantelor double-cab poate să primească 2 europaleți, iar în cea a versiunii single cab încap 3 europaleți. Pentru unele versiuni, sarcina utilă ajunge până la 1,2 tone. În plus, clienții vor avea de ales dintr-o ofertă de 40 de accesorii cu caracter practic-profesional.


Conform celor susținute de producător, Peugeot Landtrek are aptitudini offroad redutabile, fiind dotat inclusive cu dispositive electronice ASR, HDC, ESP și TSC (Trailer Swing Control). Interiorul poate primi până la 6 persoane și designul său cuprinde cele mai moderne elemente Peugeot, inclusive softuri Apple CarPlay și Android Auto, cel mai avansat sistem multimedia având touchscreen cu diagonala de 10 inchi. Un sistem cu până la patru camere înlesnește manevrarea în spații limitate. Din imagini, admitem că amenajarea interioară a fost atent elaborate, însă aspectul mateiralelor de finisare nu arată peste tot convingător.


Cât despre motorizări, aici întâlnim propulsoare cu benzină de 2,4 litri de origine Mitsubishi (210 CP, în cest caz – oricum, chinezii pun aceste „2,4′ pe tot felul de mașini 4×4, de la mai multe mărci), motoare turbodiesel de 1,9 litri de origine chineză Kunming Yunnei (150 CP) și, din punctul nostru de vedere, cele mai demne de încredere, motorizări turbodiesel concept Isuzu de 2,5 litri (129 și 150 CP, produse local de Jiangxi Isuzu). Desigur, vor fi propuse atât cutii de viteze manual cu 6 trepte, cât și automate.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE