Avancronica: Marele Premiu al Bahreinului, Sakhir 4 – 6 aprilie

vezi galeria foto

Pirelli, impreuna cu echipele din Formula 1, au testat de doua ori in pre-sezon pe circuitul Sakhir in vederea pregatirii pentru sezonul 2014. Cu ocazia aniversarii de 10 ani, cursa va incepe pentru prima oara in istorie la ora 6 pm, ora Romaniei, la apus si se va termina pe noapte, similar cu Marele Premiu din Abu Dhabi.


 

Acest lucru va avea o influenta majora asupra comportamentului pneurilor P Zero Alb (medium) si P Zero Galben (soft) nominalizate pentru aceasta etapa. Temperaturile, ambientale si a asfaltului, vor scadea considerabil pe parcursul cursei, o diferenta de 15 grade Celsius fiind perfect normala. Acest lucru influenteaza performantele si uzura pneurilor in timpul cursei. Tinand cont ca este prima cursa de noapte din Bahrein, antrenamentele libere vor fi cruciale pentru acumularea de informatii specifice.


 

 Jean Alesi, pilot consultant Pirelli: „ Am pilotat in Bahrein, dar nu un monopost de Formula 1, ci o masina din Speedcar, o competitie similara cu Campionatul American de Turisme NASCAR. Am ceva experienta pe circuit si aici e nevoie de un stil curat pentru a profita la maximum de pneuri, mai ales in zonele unde e nevoe de tractiune. Suprafata este abraziva si faptul ca se va concura pe noapte reprezinta o provocare suplimentara. Cel mai important lucru este sa controlezi degradarea pneurilor, dar asta va fi foarte dificil dupa apusul soarelui. Va fi o cursa interesanta in care vom vedea cine stie sa-si gestioneze cel mai bine pneurile.’

 

Circuitul din punctul de vedere al pneurilor:

Circuitul din Bahrein este foarte solicitant pentru pneuri, in special in zonele de tractiune, temperatura acestora putand ajunge la 130 grade Celsius. Cu patru linii drepte unde se ating viteze de peste 300 km/h, aerodinamica este un alt factor important in Bahrein. Echipele au tendinta sa foloseasca o forta de apasare medie, dar acest lucru poate compromite intrarea in viraje si stabilitatea pe franare, ceea ce duce la blocarea rotilor si automat uzura lor.


Nisipul din desert, care este usor adus de vant pe circuit, pune probleme suplimentare legate de tractiune si creste degradarea pneurilor. In urma cu doi ani o furtuna de nisip a dus la intreruperea unei sesiuni de teste desfasurata in Bahrein. Franarea este si ea foarte importanta in Bahrein. In primul viraj masinile decelereaza de la 315 km/h pana la 65 km/h in 130 metri si trei secunde. Aici pneurile suporta o forta echivalenta cu 4,5 g.


Imediat dupa Marele Premiu al Bahreinului urmeaza doua zile de teste (8 – 9 aprilie). In acest sezon fiecare echipa trebuie sa-si dedice o zi pentru testele de pneuri. Caterham va testa in prima zi, iar Mercedes si Williams in ziua a doua. Anul trecut Sebastian Vettel a castigat cursa plecand din linia a doua a grilei si avand o strategie cu trei opriri: start pe medium, si apoi schimb de alte doua ori pe hard. Pilotii au folosit numeroase strategii, unii dintre ei oprind si doar de doua ori.

 


 

Nominalizarile pneurilor pana in prezent:

  PZero Rosu PZero Galben PZero Alb PZero Orange
Australia   Soft Medium  
Malaezia     Medium Hard
Bahrein   Soft Medium  
China   Soft Medium  
CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE