Soluție pentru fluidizarea traficului în București: autobuzele să circule pe linia de tramvai

vezi galeria foto

„Revoluția în trafic’ promisă de primarul general Gabriela Firea, încă din campania electorală, întârzie să se materializeze. Bucureștiul este în continuare un oraș sufocat, iar cetățenii pierd zile întregi de-a lungul unui an conducând bară la bară. Același lucru este valabil și pentru călătorii STB, în condițiile în care autobuzele sunt nevoite să circule laolaltă cu restul mașinilor. Dar dacă acestea ar rula pe linia de tramvai?


Soluția a fost propusă de OPTAR (Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România), într-o postare pe pagina oficială de Facebook a acesteia. Pornind de la o captură de ecran realizată în aplicația INFO STB, reprezentanții OPTAR remarcă faptul că șase autobuze ale liniei 335 sunt blocate în trafic, „înghesuite’ pe același tronson de drum.

Acestea merg pe banda I a șoselei Ștefan cel Mare, o arteră intens circulată la orele de vârf. Totuși, oficialii OPTAR atrag atenția asupra faptului că, pe drumul respectiv, linia de tramvai este separată prin garduri de restul carosabilului. Dacă autobuzele STB și-ar urma traseul pe șine, ar ajunge infinit mai repede în următoarea stație.


 

Citește și:

Coadă la ANAF: poţi să îţi cumperi BMW 318 şi VW Bora cu salariul pe două luni!

CEA MAI TRISTĂ VESTE: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher!

Cum a vrut şoferiţă din Prahova să-i fraierească pe polițiștii care o amendau!

 

PMB afirma că legea le-ar interzice să facă bandă pentru transportul public pe linia de tramvai… dar nu au fost capabili să spună care este articolul de lege care le interzice asta‘, precizează autorul postării.

În plus, oficialii OPTAR remarcă faptul că autobuzele circulă pe linia de tramvai în orașe precum Timișoara, Iași sau Cluj-Napoca, astfel că – teoretic – modelul ar putea fi împrumutat și de Societatea de Transport București.


Nici măcar distanța dintre garduri nu ar reprezenta o problemă pentru deplasarea simultană a două autobuze pe sensuri opuse: „Gardurile au fost mutate, deoarece era pericol în cazul în care luau foc tramvaiele. Acum, spațiul permite deschiderea ușilor și coborârea pasagerilor. Deci, este spațiu suficient pentru 2 autobuze‘, notează OPTAR.


Pe de altă parte, acest lucru nu ar fi posibil pe orice linie de tramvai din Capitală. Reamintim faptul că unele sunt acoperite cu gazon, în timp ce starea precară a altora ar expune autobuzele riscului de a face pană.

 

Sursa foto: Ștefan Pușcașu, via Wikipedia

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE