Cea de-a doua generație Škoda Kodiaq, continuatoare a primei serii de SUV-uri din istoria mărcii cehești, e gata de start!

vezi galeria foto

Importanța seriei Škoda Kodiaq pentru dezvoltarea mărcii din ultimul sfert de secol este capitală. După ce Škoda Octavia i-a repus pe cehi pe lista celor mai atractivi producători auto mainstream ai lumii, începând din 2016, prima generație de SUV-uri Škoda Kodiaq a sincronzat marca la cele mai noi și mai apreciate tendințe de pe piață. Până în prezent, din prima generație Škoda Kodiaq s-au vândut peste 841.900 de exemplare pe 60 de piețe ale globului, SUV-ul cehesc fiind premiat cu mai bine de 40 de distincții internaționale.


Acum, cea de-a doua generație Škoda Kodiaq e gata să ridice la cote și mai înalte reputația solidă a predecesoarei sale. Designul noii generații este mai puternic personalizat, venind cu o tușă evidentă de rafinament. Interiorul este mai primitor ca niciodată și posibilitățile sale de echipare nu au precedent în trecutul mărcii. Pe consola centrală se fac remarcate un touchscreen de infotainment a cărui diagonală măsoară 13 inchi și cadranele virtuale inteligente, grafica tabloului de instrumente fiind configurabilă. A fost restructurată și ierarhia nivelurilor de finisare, Škoda Kodiaq oferind în premieră așa-numitele Design Selections.


Cele cinci grupuri motopropulsoare ale noii generații Škoda Kodiaq oferă puteri de la 150 CP la 204 CP, iar lista include acum și o variantă de tip plug-in hybrid, în premieră pentru Kodiaq. Autonomia în regim de rulare strict electric a acesteia este de peste 100 de kilometri. Cele două motorizări de top dispun standard la tracțiune integrală.

Cea de-a doua generație Škoda Kodiaq a crescut sensibil în comparație cu predecesoarea sa. Lungimea sa este cu 61 de milimetri mai mare, atingând la 4.758 de milimetri, iar ampatamentul măsoară 2.791 de milimetri. Lățimea de 1.864 milimetri și înălțimea aproape neschimbată de 1.659 milimetri contrinuie la obținerea unui habitaclu deosebit de spațios. În versiunea cu șapte locuri, pasagerii de pe al treilea rând de scaune au acum 920 de milimetri de înălțime între șezut și tavan, cu 15 milimetri mai mult decât la modelul predecesor.


Volumul util al portbagajului a crescut, la rândul său: în configurația cu cinci locuri, acesta a crescut cu 75 de litri, ajungând până la 910 de litri fără să se pună problema rabatării banchetei. Cu bancheta rabatată, capacitatea maximă de încărcare a crescut cu 40 de litri, până la 2.105 litri. Modelul cu șapte locuri are acum 340 de litri în spatele celui de-al treilea rând de scaune, cu 70 mai mult decât înainte, și 845 de litri cu scaunele din al treilea rând rabatate. Cifra aceasta reprezintă o creștere de 80 de litri. Capacitatea maximă de încărcare a variantei cu șapte locuri este acum de 2.035 de litri, cu 30 de litri mai mult decât în cazul primei generații.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE