KGM Torres Hybrid: Lucrurile bune vin din prima

vezi galeria foto

Primul vehicul hibrid din gama KGM sosește în persoana lui Torres Hybrid, iar, cum te-ai putut prinde deja din titlu, se descurcă nesperat de bine în ceea ce privește rafinamentul și eficiența sistemului hibrid. Să-l privim și în detaliu!


Intrarea KGM în universul propulsiei hibride este marcată de lansarea oficială pe plan local a modelului Torres Hybrid, un SUV de 4,7 metri lungime poziționat între segmentul compact și mediu, care completează firesc gama producătorului coreean, după debutul versiunii 100% electrice EVX.

 

Sub capotă se regăsește un sistem de propulsie hibrid serie-paralel, dezvoltat în colaborare cu BYD, care îmbină un motor pe benzină turbo de 1,5 litri, cu patru cilindri și 150 CP, care însă este complet diferit de cel utilizat de versiunea termică, alături de un motor electric cu 177 CP. Resursele sunt puse în valoare de o transmisie automată multimodală e-DHT. Ansamblul livrează 204 CP, o cifră competitivă pentru segment, cu accent pe utilizarea prioritară a motorului electric în mediul urban (până la 94% din timp), unde rularea exclusiv electrică este posibilă până la viteze de 100 km/h. În trafic real, această filozofie se traduce printr-o utilizare predominant electrică în oraș și un consum mediu de aproximativ 5,5–6 l/100 km, valori care confirmă orientarea pragmatică a sistemului hibrid.


Designul lui Torres respectă filosofia Powered by Toughness’, care pune accentul pe formele puternice, rectangulare, aspect ce îl diferențiază categoric de concurență și îi oferă o personalitate proprie imposibil de confundat. Torres pare chiar ceva mai masiv în realitate față de ceea ce putem înțelege din fotografii, avându-i ca principali rivali pe Skoda Kodiaq sau Nissan X-Trail. Lățimea sa este de 1890 de milimetri, iar înălțimea de 1710 milimetri, semnalând o prezență serioasă pe șosea. Montantul C este zona din lateral care atrage cel mai mult privirea, alături de jantele de 20 de inchi.


 

Interiorul continuă aceeași notă funcțională și modernă, cu o planșă de bord orientată spre șofer și două ecrane digitale de 12,3 inchi care concentrează instrumentarul de bord și sistemul multimedia. Interefața impresionează prin numărul impresionat de informații, dar și prin grafica modernă a temei folosite. De asemenea, calitatea materialelor, asamblarea atentă și ergonomia corectă transmit o senzație de produs bine gândit.


Spațiul interior se află și el pe lista de puncte forte ale modelului, atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje, portbagajul de 703 litri situându-se printre cele mai generoase din segment. La capitolul siguranță și confort, dotările standard sunt consistente și includ o suită completă de sisteme de asistență, de la frânare automată de urgență și menținerea benzii, până la control adaptiv al vitezei, monitorizarea unghiului mort și climatizare automată pe două zone. Scaunele față ventilate și finisajele bine alese completează o ambianță orientată către confort.


Dinamic, Torres Full Hybrid mizează pe echilibru și predictibilitate. Suspensia este calibrată pentru confort, fără a compromite stabilitatea, iar ruliul este bine controlat în viraje. Direcția cu asistență variabilă se dovedește ușor de manevrat în oraș și suficient de fermă la viteze de croazieră, în timp ce sistemul de frânare progresiv și reacțiile rapide ale transmisiei e-DHT contribuie la o experiență de condus coerentă. Modul Sport aduce un plus de vivacitate, cu răspuns aproape instantaneu al motorului electric la accelerațiile de până la 80 km/h.


La drum lung, Torres are nevoie de pauze rare de alimentare, deoarece este capabil să conducă spre 900 de kilometri dacă se evită rularea cu viteze foarte mari, aspect ce îl face ideal pentru călătoriile de vacanță alături de familie.

Prin Torres Full Hybrid, KGM nu încearcă să revendice supremația într-un segment extrem de competitiv, dominat de nume consacrate. În schimb, propune o alternativă credibilă, cu o identitate clară, un comportament rutier matur și o tehnologie hibridă adaptată condițiilor reale de exploatare.

 

Prima impresie

Cel mai dezirabil model KGM la ora actuală plusează prin aspectul unic orientat către utilizarea off-road, păstrând toate calitățile unui cruiser de drum lung, fiind totodată economic și plăcut de condus în regim urban, bifând cu success toate calitățile unui automobil cu ținta unei utilizări familiale extinse.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo + motor electric – Cilindree 1498 cmc – Putere sistem 204 CP – Cuplu max. 300 Nm – Transmisie tracțiune față/transmisie automata e-DHT – Portbagaj 703 l – L/l/h 4705/1890/1710 mm – Masă proprie 1670 kg – Capacitate acumulator 1,83 kWh – 0–100 km/h 9 s – Viteză max. 180 km/h – Consum WLTP 6 l/100 km – Emisii CO2 WLTP 136 g/km – Preț promoțional de la 30.929 de euro cu TVA inclusă

 

Verdict

Torres Hybrid propune o abordare tehnică matură, orientată spre eficiență reală și utilizare cotidiană. Este un model care nu promite revoluții, dar livrează consistență și coerență, confirmând faptul că tranziția către electrificare poate fi făcută și cu pași calculați, fără compromisuri majore.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE