Audi Coupe Quattro și-a făcut debutul oficial în 1980, la Salonul Auto de la Geneva. Noutate tehnică semnificativă: transmisia includea diferențiale blocabile central și spate. Acestea puteau fi cuplate/decuplate prin intermediul a două manete mici, situate lângă frâna de mână. Indicații luminoase de pe bord arătau starea funcțională a diferențialelor.
Chiar dacă designul părții frontale era similar cu al sedanului de top Audi 200, coupe-ul Audi Quattro se baza pe platforma seriei Audi 80. Sub capotă: un motor turbo cu 5 cilindri, de 2144 cmc, creditat cu 200 CP. Curând, motorul a crescut la 2226 cmc, fără nicio creștere a puterii (200 CP), dar cuplul era mai mare la turații joase. O altă fază de îmbunătățire, inclusiv distribuția cu 4 supape pe cilindru, a adus puterea la 220 CP.
În 1983, un panou de bord digital LCD a venit pentru a moderniza tabloul de bord. Diferențialul central blocabil manual a fost înlocuit cu un Torsen în 1987. Designul a suferit doar modificări discrete pe întreaga carieră a lui Audi Coupe Quattro (1980-1991).
Revenind la începutul carierei mașinii, abilitățile superioare ale Coupe Quattro au devenit evidente destul de repede. În 1981, Michele Mouton a câștigat campionatul mondial de raliuri la volanul unei versiuni de curse (aproximativ 300 CP). O altă semnificație specială a victoriei sale: a fost pentru prima dată când o femeie pilot a câștigat titlul de Campioană Mondială.
Evoluțiile ulterioare ale mașinii au fost conduse spre victorii de piloți remarcabili, precum Hannu Mikkola, Stig Blomqvist și Walter Rohrl. În 1984 a fost prezentat Sport Quattro S1 (construit conform regulilor de omologare Grupa B), cu ampatament mai scurt și un nou motor de 2133 cmc, fabricat în întregime din aluminiu (306 până la 450 CP, în funcție de stadiul de pregătire). Ultima evoluție a Sport Quattro a fost prezentată în 1985 sub indicativul S1 E2. Motorul său dezvolta peste 500 CP (de fapt, cele mai puternice versiuni de fabrică erau capabile de aproximativ 600 CP). Versiunile de curse Audi Coupe Quattro și Sport Quattro au deținut supremația incontestabilă pe scena motorsportului în anii optzeci.
De asemenea, relevante pentru evoluția de amploare a modelelor Audi Quattro și Audi Sport Quattro în motorsport sunt victoriile repetate din cursa extremă „Race to the Clouds’ de la Pikes Peak: șase „locuri 1′ consecutive, din 1982 până în 1987. Chiar și după apogeul carierei sale competitive și comerciale, Audi Coupe Quattro s-a dovedit a fi o piesă de rezistență. În ciuda debutului unei noi generații Audi Coupe din 1989, primul Audi Coupe Quattro (de fapt binecunoscut sub porecla Ur-Quattro, adică „Quattro-ul original’) a continuat să fie produs până în 1991. Niciodată fanii mărcii nu au ajuns să fie convinși că a doua generație de coupe-uri Audi ar fi fost o succesoare demnă pentru Audi Coupe Ur-Quattro.