Opel Cascada primeste un motor de 1.6 Turbo de 200 cp

  • Noul motor turbo cu injecţie directă de înaltă performanţă, cu cilindree de 1,6 l şi cuplu de până la 300 Nm
  • Experienţa conducerii cu acoperişul coborât şi o viteză maximă de până la 235 km/h
  • Rafinament de primă clasă şi consum moderat de carburant
  • Premiera va avea loc în septembrie la Frankfurt, vânzările vor începe în toamna lui 2013

 

Rüsselsheim.  Versiunea extrem de puternică a noii generaţii de motoare Opel 1.6 SIDI turbo ce dezvoltă o putere de 147 kW/200 cp, generează un cuplu maxim de 300 Nm şi atinge o viteză maximă de 235 km/h va avea premiera mondială pe Opel Cascada în cadrul ediţiei de anul acesta a Salonului Auto de la Frankfurt (IAA), din 12 – 22 septembrie. Cu această ocazie, Opel va expune pentru prima dată versiunea de înaltă performanţă a noii decapotabile de dimensiuni medii clasată în vârful portofoliului Cascada pe benzină şi care poate fi recunoscută cu uşurinţă şi datorită celor două ţevi de eşapament. Motorul face parte din gama de unităţi de propulsie Opel cu patru cilindri şi injecţie directă de benzină (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) cu design complet nou şi este a doua variantă nouă care atinge nivelul maxim de putere din clasa de motoare Opel de 1,6 litri. Aceasta se alătură motorului 1.6 SIDI turbo de 125 kW/170 cp, care a debutat deja cu ocazia lansării pe piaţă a modelului Cascada în cursul primăverii trecute.

„Motorul 1.6 SIDI turbo complet nou, chiar şi mai puternic, de 200 cp ce debutează la Salonul Auto IAA face ca modelul nostru Cascada de dimensiuni medii să devină o ofertă extrem de atrăgătoare pentru cumpărătorii de decapotabile. Noul motor pe benzină, cel mai performant din gama sa, măreşte portofoliul de motoare pentru Cascada, fiind un campion al cuplului şi puterii, gamele noastre de motorizări pe benzină şi diesel îmbogăţindu-se acum cu două motoare de top, foarte puternice – SIDI turbo de 200 cp şi cuplu de 300 Nm şi BiTurbo CDTI de 195 cp şi cuplu de 400 Nm. Astfel, Cascada oferă o combinaţie rară între performanţe ridicate şi plăcerea de a conduce cu acoperişul coborât’, a declarat Martin Vögler, Global Chief Engineer MGE Engines.

Primă clasă: cel mai înalt nivel al cuplului, puterii şi rafinamentului

Pe lângă faptul că dezvoltă o putere mai mare cu 11%, noua unitate de propulsie 1.6 SIDI turbo de 147 kW/200 cp generează şi un cuplu maxim de 300 Nm cu funcţie de amplificare, cu 70 Nm mai mare decât predecesorul său, motorul turbo de 1,6 litri, o creştere de nu mai puţin de 30%. În acelaşi timp, noul motor cu putere de 125 cp per litru de cilindree se clasează pe cel mai înalt nivel în mediul competitiv al clasei din care face parte.

Datorită acestor caracteristici, modelul Cascada atinge o viteză maximă de 235 km/h. Deși are performanțe puternice, decapotabila de dimensiuni medii consumă doar 6,7 litri de carburant per 100 km (158 g de CO2/km, date preliminare, în conformitate cu Regulamentul [CE] nr. 715/2007).

Inima motorului SIDI turbo este noul bloc motor care poate rezista unei presiuni maxime de combustie în cilindru de până la 130 bar. Blocul motor este fabricat din fontă cenuşie şi are o placă de bază din aluminiu. Pentru modelul de 200 cp a fost dezvoltat un tip diferit de piston faţă de cel al versiunii de 170 cp, iar raportul de compresie a fost redus de la 10,5 la 9,5:1. Inginerii Opel au dorit să îmbine puterea ridicată dezvoltată cu o rulare uniformă plăcută, pentru a asigura un confort de excepţie. Pentru aceasta, au efectuat numeroase optimizări ale sistemelor de admisie şi evacuare. Ca urmare a acestor măsuri de proiectare, şoferul şi pasagerii vor beneficia de o rulare la ralanti silenţioasă şi uniformă şi de un sunet plăcut, chiar şi la viteze, turaţii şi sarcini ridicate. Suspensia faţă exclusivistă HiPerStrut (High Performance Strut) îmbunătăţeşte şi mai mult aceste caracteristici rafinate de conducere.

Noul motor 1.6 SIDI turbo cu o putere de 147 kW/200 cp întregeşte portofoliul de motoare pentru modelul Cascada, fiind cel mai puternic membru al acestuia, astfel că acum sunt disponibile patru sisteme de propulsie pe benzină. Din aceeaşi categorie mai fac parte motoarele 1.4 turbo de 88 kW/120 cp şi de 103 kW/140 cp, precum şi unitatea de 1,6 litri cu injecţie directă de benzină şi putere de 125 kW/170 cp. În materie de diesel sunt disponibile motorul turbo diesel de 2,0 litri şi putere de 121 kW/165 cp şi motorul 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 cp. Ambele au un consum de numai 5,2 litri de carburant la 100 km şi emisii de COde 138 g/km, câştigând eticheta de clasa energetică A în UE.

Motorul cu injecţie directă de benzină, de 200 cp, face parte din ofensiva Opel de modele şi unităţi de propulsie. Producătorul auto va lansa pe piaţă 23 de modele noi într-un interval de cinci ani. Până în anul 2016, Opel va lansa şi trei familii de motoare complet noi şi 13 unităţi de propulsie noi, înnoindu-şi astfel întregul portofoliu de motoare în proporţie de 80%. Noile motoare 1.6 SIDI turbo cu cilindree redusă se evidenţiază prin densitatea mare de putere, precum şi printr-un rafinament de excepţie, combinat cu un consum scăzut de carburant şi emisii de CO2 reduse. În acelaşi timp sunt lansate numeroase transmisii ultramoderne, manuale şi automate. Modelul Cascada 1.6 SIDI turbo de 147 kW/200 cp cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză poate fi comandat începând din toamnă. Motorul va fi prezentat publicului la Salonul Auto IAA pe modelul cabriolet de dimensiuni medii şi ulterior va fi disponibil succesiv pe diverse model Opel.

Adaugă un comentariu