Prezență ambițioasă în clasa medie: SUV-ul Peugeot E-5008 mizează pe stil rafinat și propulsie 100% electrică.

Marca originară din Sochaux a oferit adesea produse cu amprentă premium, chiar dacă, în principiu, rămâne ancorată în genul mainstream. Suntem în 2024 și apariția noului Peugeot E-5008 tocmai către această idee ne trimite. Primul element puternic sugestiv este designul părții frontale. Din fericire, efectul său este susținut cu destule argumente convingătoare în multe alte privințe.

Având lungime de 4,79 m, lățime de 1,89 m și înălțimr de 1,69 m, Peugeot E-5008 se înscrie în cotele clasei medii. De fapt, să nu trecem cu vederea conotația eufemistică a termenului „mediu' referitor la acestă clasă: aici avem de-a face cu mașini foarte prezentabile, deja generos dimensionate și care oferă mult în materie de confort, performanțe și dotări. Peugeot E-5008 reprezintă o propunere realmente competitivă pe fondul respectiv.

În interior, atrage imediat atenția planșa de bord, definită după noul concept Panoramic i-Cockpit. Ansamblul ecranelor sale ajunge la o diagonală de 21 de inchi. Consola centrală prezintă un set de comenzi lesne de identificat și utilizat, perfect integrate estetic în finisarea cu caracter avansat-minimalist.

Echiparea lui Peugeot E-5008 integrează mai mult de 40 de dispozitive și funcții axate pe asistarea conducerii și siguranță, faptul reprezentând un pas înainte către deplasarea semiautonomă. Reunite sub denumirea Assist Plus 2.0, cele implicate direct în asistarea conducerii coroborează permanent și în timp real toate informațiile pe care le oferă camerele, radarele, senzorii și sistemul de navigație al mașinii pentru optimizarea condițiilor de deplasare și susținerea intențiilor celui aflat la volan.

Lista cuprinzătoare de motorizări oferă posibilități tentante de a alege diverse combinații de performanțe și preț. Variantele cu tracțiune numai pe roțile din față dispun de 157 kW (214 CP) sau 170 kW (230 CP), caracteristica de cuplu ridicându-se la 345 Nm în ambele cazuri. În cazul versiunii cu tracțiune integrală, sistemul de propulsie este cotat la 237 kW (322 CP), puntea din față având motor de 157 kW (cuplu de 345 Nm), la cea din spate fiind montat unul de 80 kW (cuplu de 170 Nm). În conformitate cu standardele WLPT autonomia modelelor Peugeot E-5008 este cuprinsă între 500 și 660 km.

Adaugă un comentariu

Articole similare