Romanii rezolva problema autonomiei masinilor electrice (1 aprilie)

vezi galeria foto

Problema autonomiei mașinilor electrice rezolvată de două companii românești. Investiții masive BMW în România pentru dezvoltarea acestei tehnologii


 

București, 1 aprilie. O soluție gândită de un inginer german în România rezolvă problema autonomiei mașinilor electrice și promite dezvoltarea rapidă a industriei. BMW anunță investiții importante în cele două companii care au dezvoltat noua tehnologie: Caracal Electrics și Pleșcoi Micro Conductors.

 

În ultimii ani, deși au fost prezentate constant o serie de modele noi, piața de automobile electrice nu a atins încă volume importante. Una din cele mai mari probleme care trebuia depășite era cea a autonomiei reduse, având în vedere că până acum majoritatea modelelor în ofertă nu depășea o autonomie de 160 km.


„Totul a plecat de la observațiile din București. Eram fascinat de abiltiatea șoferilor voștri de a se strecura în trafic, pe liniile de tramvai. Tramvaiele funcționează cu multă electricitate. De aici până la soluție a fost un singur pas. Un pas curajos! explică Ingo Mueller, inginerul care a imaginat soluția.

Este vorba de un sistem de încărcare rapidă care se contectează automat la liniile de tensiune ale tramvaiului, atunci când automobilul merge pe șinele acestuia. Sistemul, botezat Fast Utility Recharge Terminal, se extinde automat din acoperișul automobilului, imediat ce acesta se urcă pe linia de tramvai. Este vorba de o tijă metalică ultra-flexibilă care este echipată cu sârmă de cupru și cu un sistem rapid de prindere, un clește tip gheară, dezvoltat în laboratoarele Caracal Electrics.


Pleșcoi Micro Conductors a dezvoltat un algortim ultraprecis de poziționare GPS, combinat cu o cameră video poziționată în parbirz, detectează când mașina rulează sub liniile de tramvai și extinde brațul flexibil. După parcugerea a numai 10 km în modul F.U.R.T. bateria se încarcă la un nivel de 80%. Bineînțeles că nu trebuie să subliniem că soluția reduce semnificativ costurile de funcționare ale automobilelor electrice, deja la un nivel deosebit de redus.


În total sunt prognozate investiții de 300 milioane Euro care vor genera 66 locuri de muncă în cadrul fiecăriei fabrici, dar este de așteptat să aducă un aport important în dezvoltarea economiei locale a celor două localități.

De la carbon la tramvai, din Satele Unite la Caracal

Cu debutul pe piață anunțat pentru sfârșitul acestui an, BMW i3 este primul automobil electric de serie produs de BMW care vine și cu o premieră importantă în industrie: primul model de serie mare care folosește o caroserie exclusiv din fibră de carbon (CFRP). În acest sens BMW a făcut investiții importante într-un joint venture cu SGL Carbon – au fost dezvoltate două fabrici noi, la Moses Lake (SUA) și Wackersdorf (Germania).


Urmează acum un nou pas de investiții în două fabrici, de data aceata din România, pentru a asigura tehnologia de conectare la liniile de tramvai. În același timp cele doua companii lucrează și la un sistem de conectare la rețeaua de troleibuze.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE