În completarea unei game cu totul aparte, Subaru Solterra vine să susțină interesele mărcii în domeniul electromobilității.

vezi galeria foto

Puține mai sunt mărcile care insistă pe originalitate mai mult decât pe specularea tendințelor momentului. Subaru rămâne o astfel de marcă, deși lansarea SUV-ului 100% electric Solterra demonstrează că managerii săi caută acum să se adreseze unui spectru de clienți mai larg decât de obicei. Albastrul tipic Subaru, altădată vizibil pe „fulgerătoarele’ mașini de raliuri Impreza, va simboliza de-acum înainte cerul curat.


Denumirea Solterra este inspirată, considerăm noi. Nu e nici prea lungă, nici prea scurtă și are o sonoritate latină, cu toate că pare a fi alcătuită din cuvântul englezesc „soul’ (suflet) și denumirea de origine antică a planetei noastre, Terra. Așadar, „Sufletul Terrei’ este un SUV compact cu propulsie electrică construit pe baza unei platforrme tehnice noi și destinată unor produse cu perspectiva comercializării internaționale: e-Subaru Global Platform. Pachetul său de baterii are capacitatea de 71,4 kWh.


În cazul său, tracțiunea integral este asigurată prin antrenarea roților fiecăreia dintre cele două punți de către un motor electric. Motorul din față furnizează 201 CP, iar cel din spate contribuie cu 107 CP la deplasarea mașinii. Sistemul de propulsive este cotat cu puterea maximă de 214 CP. Asemenea altor modele Subaru, tracțiunea intrgrală a lui Solterra este gestionată electronic prin intermediul unui sistem X-Mode AWD și al funcției Grip Control.

În funcție de preferințele diverselor piețe, Solterra poate fi dotat și numai cu tracțiune față, caz în care autonomia sa poate atinge 530 km. Variantele AWD (două motoare) sunt creditate cu autonomia de 460 km.


Subaru Solterra a fost proiectat în colaborare cu Toyota, în cadrul alianței strategice pe care cele două mărci au anunțat-o în 2019. Toyota va propune un model înrudit cu Solterra, deocamdată cunoscut sub indicativul bZ4x. Noutate în materie de siguranță pasivă: structura autoportantă a caroseriei este alcătuită din mai multe ansambluri de tip sub-schelet. Pe lângă favorizarea unei mase reduse a mașinii, acestea asigură o disipare mai eficientă a energiei unui eventual impact.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE