Toyota Aygo: mai fun, mai moderna

vezi galeria foto

Noua Aygo este mai atractiva, mai bine echipata si promite ceva mai mult spatiu in interior si portbagaj.


Dezvoltat in continuare pe aceeasi platforma cu noile Peugeot si Citroen C1, Aygo pastreaza in mare parte gabaritul fostei generatii. Lungimea de 3455 mm este cu doar 25 mm mai mare, iar desi spatiul pentru cap in fata a crescut cu 7 mm, inaltimea a fost redusa cu 5 mm pentru o mai buna aerodinamica. Pentru o mai buna stabilitate, ecartamentul este mai lat cu 8 mm atat in fata cat si in spate.

Desi ampatamentul de 2340 mm a ramas neschimbat, lungimea compartimentului pasagerilor a crescut cu 9 mm. De asemenea, volumul portbagajului, care era destul de mic la vechea generatie, a crescut cu 29 litri la 168 litri, iar spatiul de incarcare este mai lat cu 75 mm. Pozitia de condus a fost imbunatatita, unghiul de inclinatie al volanului fiind redus de la 28 la 26,6 grade iar pozitia de condus este cu 10 mm mai joasa.


Noul Aygo este echipat cu o versiune modernizata a motorului in trei cilindri de 1 litru cu distributie variabila, care este in continuare unul din cele mai usoare motoare din clasa sa.

Modificarile substantiale sunt si in conceptul masinii. Aygo nu mai arata a model low-cost mai ales in ceea ce priveste interiorul. In locul sistemului audio simplist a aparut optiunea pentru un sistem multimedia x-touch cu display de 7 inci full-color. De asemenea, comenzile arhaice ale aerului conditionat au fost inlocuite cu unele care arata mult mai elegant.


Adresandu-se in principal generatiei tinere, circa 10 componente exterioare pot fi inlocuite cu unele de culori diferite, permitand un inalt grad de personalizare.

De asemenea, forma geamurilor laterale difera la versiunile cu trei usi fata de cele cu cinci usi. Aygo dispune standard de ABS, EBD, VSC (similar ESP-ului), airbaguri cortina, sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, asistare la franarea de urgenta si asistent la urcarea in panta.

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE