BMW X3 xDrive30d: Un propulsor minunat

BMW X3 a fost anterior testat în versiunea xDrive20d. Acum vedem ce poate dieselul de 3,0 litri.

Pentru clienții BMW, X3 a fost mereu apreciat pentru spiritul său practic. Dimensiunile exterioare nu sunt exagerate, spațiul interior este bine optimizat, accesul facil, iar trenul de rulare optim reglat atât pentru un comportament rutier bun, cât și pentru un nivel de confort ridicat. Dacă anterior am testat versiunea echipată cu dieselul de 2,0 litri și 190 CP, care ne-a impresionat prin consumul bun și dinamica tipică BMW, acum ne-am orientat spre mai mult rafinament.

Propulsorul diesel de 3,0 litri cu șase cilindri este optim pentru cei care călătoresc mult și au nevoie de un plus de putere, dar apreciază și funcționarea rafinată. În practică,  motorul este la fel de impresionant ca și pe hârtie. La turații joase murmură plăcut și lasă mereu sentimentul că este pregătit să livreze puterea maximă. Senzația este foartă plăcută, mai ales în traficul urban, unde poți rula liniștit, dar ai mereu resurse. Pe lângă rafinamentul propus, motorul de 3,0 litri funcționează liniștit, iar în sarcină se aude gros, creând o senzație de forță. La turații înalte, puterea este livrată rapid, accelerația 0-100 km/h, realizată în doar 5,9 secunde, fiind  remarcabilă pentru un SUV din acest segment. X3 xDrive30d este oferit standard doar împreună cu o cutie automată cu 8 trepte, rapidă, dar liniară la trecerea de la o treaptă la alta. În rest, SUV-ul bavarez rulează extrem de confortabil, în special dacă este echipat cu trenul de rulare adaptiv, oferit opțional pentru 1.158 de euro cu TVA. Acesta permite alegerea nivelului de amortizare în funcție de preferințele șoferului.

Prețul de plecare pentru versiunea xDrive30d este de 54.935 de euro cu TVA, însă sunt câteva echipamente care merită luate în considerare, precum sistemul de navigație Professional (2.621 de euro) sau farurile adaptive cu tehnologie LED (2.915 euro).

Verdict
Propulsorul diesel de 3,0 litri se ridică la nivelul așteptărilor pe care le ai pentru o configurație cu 6 cilindri. Este liniar, rafinat și silențios, iar când ai nevoie de el, ai mereu la dispoziție o valoare de cuplu ridicată. Însă este greu să obții un consum apropiat de valorile oficiale.

Adaugă un comentariu