BMW 220d xDrive − Sportivul polivalent

vezi galeria foto

În gama BMW, Seria 2 Coupé este înlocuitoarea vechii Seria 1 Coupé. La bază, utilizează aceeași platformă ca actuala generație a Seriei 1, cu transmisie spate și se vrea copilul răsfățat al familiei, sportiv, dinamic și cu o caroserie extrem de șic, cu două portiere. Dacă în momentul lansării, versiunea 220d era disponibilă doar cu transmisie spate, din primăvara acestui an este oferită și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Cum schimbă acesta modul în care se conduce Seria 2 Coupé?


De principiu, asta depinde de perspectiva fiecăruia. Cu transmisie spate, Seria 2 era o mașină cu un caracter supravirator foarte plăcut. Nu era unul brutal în niciun caz, dar îl puteai provoca, îl simțeai și asta îți oferea acel sentiment de mașină sport, nu neapărat cea mai rapidă, dar foarte agilă și plăcută pe orice drum virajat. Versiunea cu tracțiune integrală pierde puțin din acest caracter, dar câștigă la capitolul tracțiune și ținută de drum. Cu xDrive este foarte greu să pierzi aderența, să faci puntea spate să iasă în exterior sau să simți că mașina este foarte vie sub tine. Însă, virajele pot fi abordate cu mult mai multă încredere, datorită nivelului suplimentar de tracțiune.


Practic, mașina merge ca pe șine și este probabil mai rapidă, fiind mai ușor de menținut pe traiectoria dorită. Asta se întâmplă doar la limită, unde nu se prea poate ajunge pe drumurile publice, pentru că, în rest, sistemul de tracțiune integrală aduce un plus atunci când tracțiunea este necesară. Iarna nu va mai reprezenta o problemă, iar asta s-ar putea să conteze pentru cei mai mulți.


Dieselul de 2,0 litri și 190 CP este extrem de viguros și permite o accelerație de la 0-100 km/h în doar 6,8 secunde. Reprizele sunt rapide, la fel ca și răspunsul la turații joase. Propulsorul este foarte bine completat de cutia automată cu 8 trepte, rapidă, cu o funcționare intuitivă. Deși performanțele sunt ridicate, 220d xDrive reușește să obțină valori de consum bune în oraș, chiar și de sub 7,5 l/100 km în condiții de trafic normal.


Ce ne place și ce nu ne place:

Ținuta de drum este una sportivă, cu un grad ridicat de agilitate și o tracțiune aproape perfectă, indiferent de condiții. Dieselul este economic, accelerează rapid la nevoie, dar funcționează ușor zgomotos. în special la pornire și în sarcină ridicată.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE