Citroen C4 Coupe 1.6 VTR – Vive le sport!

vezi galeria foto
Dupa ce si-a pus marcant amprenta asupra Campionatului Mondial de Raliuri, Citroën ne face un apropo pertinent: C4 Coupé de 152 CP.

Ne-am obisnuit ca atributele de rigoare pentru automobilele marcii franceze sa fie rularea confortabila si originalitatea stilistica. Asa ar trebui sa fie orice model Citroën. Sau nu?


De un numar de sezoane incoace, Citroën e nelipsit din zona de varf a Campionatului Mondial de Raliuri. Paradoxal, asta se reflecta prea putin in productia de serie. Ford, principalul sau concurent din raliuri, si-a valorificat mai bine imaginea sportiva propunand doua versiuni performante (ST si RS) ale seriei Focus, niciuna sub 200 CP. Ca sa te tii pe strada dupa oricare dintre acestea cu un C4 Coupé de 152 CP, trebuie sa fii un Sebastien Loeb si jumatate!

Dincolo de situatia mentionata, C4 Coupé 1.6i cu supraalimentare turbo si injectie directa de benzina sparge tiparele Citroën, axate pe confort si design. Prima surpriza placuta in ceea ce priveste coupé-ul C4 de 152 CP a fost directia. Nici vorba de acea directie supraasistata, facuta sa rotesti volanul cu varful degetelor si care, in conducere sportiva, te face sa brachezi mai mult decat aveai de gand. Cel mai puternic model al seriei C4 are o directie precisa, cu tenta sportiva clara. Un volan cu diametrul ceva mai mic ar fi fost preferabil, mai ales ca vizibilitatea asupra instrumentelor de bord nu depinde de marimea sa.


Al doilea element care se detaseaza de abordarile obisnuite ale marcii este suspensia. Aceasta serveste consecvent scopul sportiv al masinii, fiind cea mai ferma suspensie disponibila in prezent pentru un Citroën de serie. Contactul cu suprafata de rulare este bine pastrat pe orice fel de denivelari si feedback-ul despre comportamentul masinii este evident. In virajele atacate tare, inclinarea laterala a caroseriei e un pic mai ampla decat ar fi fost de preferat pentru un model sportiv, insa stabilitatea pe traiectorie nu are sesizabil de suferit.


Foarte probabil, modelul are cea mai ferma suspensie din gama Citroën
Progresivitatea reactiilor masinii la limita merita sa fie mentionata. Tendintele de deriva sunt lesne de sesizat, iar faptul ca masina poarta pneuri Michelin Pilot cu jante de 17 inci are, cu siguranta, o contributie notabila la finetea „semnalelor venite din partea tinutei de drum.

Motorul raspunde viguros la apasarea pedalei de acceleratie, insa se face simtit un mic turbo-lag. Odata ce turbina intra in actiune, acceleratiile sunt intr-adevar rapide. Nefiind vorba despre o motorizare din cale afara de puternica, nu exista acea tusa de violenta specifica propulsoarelor turbo tipic sportive. Cand se accelereaza cu „gazul la podea, se simt in volan oarece reactii de cuplu („torque steer). Acestea raman relativ discrete. Etajarea cutiei de viteze exploateaza bine caracteristica de cuplu a motorizarii, si ghidarea schimbatorului are o precizie buna. Doritorii de dinamism pur vor fi de parere ca o etajare mai scurta n-ar fi de prisos.


In ansamblu, comportamentul dinamic al masinii poate fi calificat mai degraba ca fiind de genul soft-sport avansat, decat tipic sportiv. Daca la volan ia loc cineva care vrea totul de la masina, nu va fi dezamagit. Pe de alta parte, C4 Coupé 1.6i nu a renuntat la cateva criterii legate de ideea unui vehicul utilizabil in regim cotidian: este economic, are un consum mai mult decat decent, pasagerii din spate au la dispozitie destul spatiu, iar volumul portbagajului este de 350 litri.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE