CONTACT: BMW X5 xDrive40d – Bun la toate

vezi galeria foto
Desi Auto Bild a testat BMW X5 in versiunea xDrive40d, acum atentia a fost indreptata spre sistemul Adaptive Drive si directia activa.

 X5 este inca neinvins in testele comparative Auto Bild, iar daca vorbim de versiunea xDrive40d putem spune ca aceasta nu are rival. Practic, acesta este cel mai puternic diesel de 3 litri (exceptând M50d) raportat la concurenta. Dieselul bi-turbo produce 306 CP, functioneaza rafinat si reuseste sa fie foarte economic. X5 trebuie apreciat si pentru excelentul tren de rulare, care propune un compromis foarte bun intre un nivel ridicat de confort si un caracter dinamic de top. Totusi, se poate mai bine? 


Pentru suma de 4.605 euro am putea spune ca da. Pentru acesti bani poti cumpara sistemul Adaptive Drive (3.428 de euro) si directia activa (1.177 de euro). X5 este unul dintre putinele modele din gama BMW la care trenul de rulare adaptiv nu poate fi comandat separat de Dynamic Drive (sistemul de bare stabilizatoare active). Aceste doua sisteme sunt alaturate pentru a forma pachetul Adaptive Drive. Singura diferenta concreta sesizabila de sofer este aparitia butonului sport de lânga maneta schimbatorului de viteze, insa comportamentul este radical schimbat. In primul rând, confortul nu este afectat in modul normal, trenul de rulare fiind la fel de elastic, dar atunci când e nevoie de manevre rapide, ruliul este aproape inexistent, in special datorita barelor stabilizatoare active. Trenul de rulare adaptiv aduce un plus de confort pe drumurile prost asfaltate, cu denivelari scurte. Insa marele avantaj al acestei configuratii este comportamentul dinamic in modul Sport, unde X5 cu Adaptive Drive exceleaza. Mai mult, directia activa aduce o cursa foarte scurta la viteze mici (mai putin de doua ture de volan de la un capat la altul al cursei), dar si foarte multa precizie. Chiar si in oras, plusurile sunt evidente, pentru ca toate manevrele sunt executate cu miscari foarte scurte, iar pe viraje nu este nevoie sa iei mâinile de pe volan.In versiunea testata, X5 propune o dinamica mai buna, fara a sacrifica insa confortul, iar motorul diesel este unul dintre cele mai apreciate propulsoare pentru cilindreea de 3 litri.


Date tehnice

MOTOR: L6, cilindree 2993 cmc, putere maxima 306 CP/4400 rpm, cuplu maxim 600 Nm/1500-2500 rpm. TRANSMISIE: integrala, cutie automata cu 8 trepte. DIMENSIUNI: L/l/h 4854/1933/1776 mm, ampatament 2933 mm. PERFORMANTE: 0-100 km/h 6,6 s, viteza maxima 236 km/h, consum mediu 7,5 l/100 km, emisii CO2 198 g/km. Pret (euro  cu TVA): 63.984

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE