Infiniti G37S Coupe – Exotism cu iz sportiv

Designul gratios si extravagant, motorul V6 de 320 CP, directia integrala si tractiunea spate sunt ingredientele de baza ale lui Infiniti G37S Coupé.

Din punct de vedere tehnic, Infiniti G37S Coupé este modelul cu care japonezii ataca direct, pe piata din Europa, coupé-ul Seria 3 de la BMW. Abordarea avuta de designerii niponi la crearea acestui model este un prim punct important pe care masina il trece cu succes.

Capota lunga, consolele scurte si linia pavilionului puternic inclinata, care se termina cu un eleron elegant integrat, creeaza o silueta pe care cu greu vei rezista sa nu o apreciezi. In interior, stilul marcii Infiniti se va regasi in orice detaliu, centrala de comanda, unitatea audio si climatizarea fiind intalnite in toata gama cu care Infiniti a intrat pe piata din Europa. Daca pentru locurile din fata spatiul este generos, in spate, din cauza lunetei inclinate, cu greu vor putea calatori pe distante lungi persoane mai inalte de 1,70 m. G37 Coupé este disponibil intr-o singura varianta de motorizare, si anume 3,7 litri.

G37 Coupé concureaza coupé-ul Seriei 3
Propulsorul ce beneficiaza de sistemul de distributie variabila (VVEL) produce 320 CP si 360 Nm. Cutia cu care a fost echipat modelul de test a fost automata cu 7 trepte (optional, pentru 2.100 euro cu TVA), dispune de padele din magneziu in spatele volanului, iar programul Adaptive Shift Control permite cutiei sa se adapteze stilului de condus al soferului.

In echiparea G37S este disponibila si directia integrala (4-Wheel Active Steer), care permite rotilor spate sa vireze cu pana la 1 grad pentru a asigura o manevrabilitate si o dinamica crescute.

Puntea spate beneficiaza de un diferential autoblocant ce ofera mai mult control la limita si permite ca roata din exteriorul virajului sa fie accelerata pentru a impinge practic masina pe trasa impusa de sofer.

Pentru ca puterea de 320 CP este transmisa rotilor din spate, Infiniti G37S Coupé este o masina ce ofera foarte multa satisfactie in conducere. Datorita pozitiei joase la volan, in momentele in care rotile spate pierd aderenta, totul este transmis eficient catre sofer, care astfel poate controla foarte fin comportamentul masinii.

Atunci cand sistemele electronice de stabilitate sunt decuplate, este evident ca, in viraje, la accelerari bruste, masina are un comportament supravirator care insa este limitat de, interventia diferentialului autoblocant de pe puntea spate. Daca ESP-ul este cuplat, soferul trebuie sa aiba grija doar la inertia masinii si sa aprecieze corect vitezele de intrare intr-un viraj. Pentru mai multa libertate cand se conduce sportiv, am fi apreciat o setare mai permisiva a sistemului de control al stabilitatii, care uneori isi face simtita prezenta intr-un mod destul de brutal.

Motorul de 3,7 litri, construit din aluminiu, face cinste cu succes propulsoarelor cu valente sportive produse in Japonia. Turatia unde incepe zona rosie se regaseste abia la 7.500 rpm, iar dupa aproximativ 4.000 rpm motorul se transforma si devine brutal la orice actionare a pedalei de acceleratie.

Design diferit fata de orice concurenta
Pentru a fi in ton cu performantele masinii, inginerii de la Infiniti au acordat o atentie speciala si sistemului de evacuare.In sarcina maxima, acesta ofera un sunet foarte echilibrat ca tonalitate si nu ascunde deloc faptul ca, pentru a atinge 100 km/h, G37S Coupé are nevoie de doar 5,9 secunde (5,8 secunde pentru cutia manuala).

Trenul de rulare este adaptat cerintelor de dinamica a masinii si chiar daca este setat usor rigid, nu este deranjant si nici zgomotos la trecerea peste denivelari. Directia – variabila in functie de viteza – este asistata corect pentru o masina dinamica si ofera informatii bune soferului despre ce se intampla cu rotile fata.

Infiniti G37S Coupé este o masina care cu singuranta va oferi multe satisfactii posesorului sau. Este foarte dinamica cand este nevoie, placuta in utilizarea zilnica si in mod cert va atrage ca un magnet privirile colegilor de trafic.

Adaugă un comentariu

Articole similare