Kia Ceed 1.4 T-Gdi: Ceed intră în liga mare

Kia Ceed / Cee'd My 2018 / Genf 2018

vezi galeria foto

Această maşină nu este o coreeană! Noua Kia Ceed este mai degrabă o slovacă, dar cu rădăcini germane. Concepută la Frankfurt, dezvoltată la Rüsselsheim, fabricată la Žilina (Slovacia). Deci, o europeană autentică, această coreeană. Şi încă ce europeană!


Cu câteva luni înainte de a ajunge la dealeri, am condus noul model în cadrul evenimentului Auto Bild Test the Best. Desigur, prototipul camuflat pe care l-am avut la dispoziţie arăta uşor ciudat, dar în aceste imagini vă prezentăm Ceed aşa cum va ajunge la clienţi. Şi aceştia vor avea ce vedea: Ceed arată foarte bine, ca un Stinger în miniatură, cu grila „nas de tigru, prize de aer supradimensionate, o capotă masivă şi montanţi spate laţi. Cu o lungime de 4,31 metri, această Kia se anunţă un competitor dur în segmentul compact, acolo unde VW Golf face acum legea. Patru adulţi pot călători confortabil în Ceed, chiar dacă aceia care stau în spate se vor simţi mai bine dacă nu depăşesc 1,85 metri. Cât despre bagaje, un volum de 395 de litri ar trebui să fie suficient.


Să aruncăm o privire şi în interior: cockpitul este unul clasic, cu un ecran mare pentru sistemul multimedia şi unul mic în panoul de instrumente. Calitatea materialelor este bună, ambianţa este plăcută. Totuşi, e clar că Ceed nu îşi propune să fie un iPad pe roţi, ci este mai degrabă o compactă de şcoală veche, foarte solidă şi foarte competentă în tot ceea ce face. Ecranul navigaţiei este amplasat sus, în câmpul vizual, operarea sistemului multimedia este simplă şi rapidă. Funcţiile principale au butoane dedicate, nu trebuie să bâjbâi în timpul mersului pe ecranul tactil. Să nu ne înţelegeţi greşit: tehnologia modernă nu lipseşte. |ncărcare inductivă pentru telefon, sisteme moderne de asistenţă, unele în echiparea standard – Ceed nu duce lipsă de nimic. Opţional, compacta Kia ştie chiar să păstreze distanţa faţă de alte maşini pe autostradă, detectează marcajele de bandă şi se descurcă singură în ambuteiaje, la viteze de până la 130 km/h.



Ca opţiuni de motorizare, Ceed propune trei unităţi pe benzină (100 CP, 120 CP şi 140 CP) şi două diesel (115 CP şi 136 CP), toate curate, cu certificare Euro 6d-Temp. Dintre acestea, am condus unitatea 1.4 T-GDi, de 140 CP, pe care o cunoaştem deja de la Hyundai i30. Cu cei 242 Nm de cuplu, aceasta asigură î­ntotdeauna plăcerea aşteptată, iar cutia manuală cu şase trepte o serveşte ireproşabil. Un mare pas înainte au făcut coreenii în ceea ce priveşte trenul de rulare. Matur, acesta este orientat către confort, cu o suspensie armonioasă pe denivelări şi o direcţie care asigură un feedback foarte bun. De altfel, direcţia lui Ceed arată cel mai bine progresul inginerilor de la Kia în domeniul trenurilor de rulare. Echilibrată şi sensibilă, direcţia noului Ceed reuşeşte un compromis remarcabil între confort şi sportivitate. |n ceea ce priveşte consumul, Kia promite 5,4 l/100 km în medie, nouă ne-a luat mai degrabă spre 7 l/100 km. O valoare foarte bună, având în vedere că am abuzat puţin de ea pe circuitul Bridgestone de la Aprilia.


Cât despre preţuri, ne aşteptăm ca noul model să intre pe piaţă de la aproximativ 15.000 de euro, cu motorizarea  1.4 T-GDi la aproximativ 20.000 de euro.

Verdict

Ceed este o Kia excelentă. Noua compactă coreeană este o maşină foarte solidă, fără extravaganţe în plan tehnologic, dar care se conduce bine şi al cărei tren de rulare a evoluat semnificativ. Un argument în plus pentru achiziţie este garanţia de şapte ani.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE