Primul drive test cu noul Audi A8

vezi galeria foto
A treia generatie Audi A8 are o noua centrala de comanda MMI si ofera in premiera standard suspensie pneumatica, cutie automata cu 8 trepte si tractiune integrala. Primele impresii despre versiunea V8 diesel de 350 CP.

Spre deosebire de BMW care a facut unele economii cu noua Seria 7 (nu are suspensie pneumatica la toate rotile, tractiunea integrala nu exista decat la o singura motorizare), Audi a facut din noul A8 o vitrina tehnologica care ofera standard absolut toate sistemele importante la o limuzina de lux.


La toate motorizarile disponibile la lansare – V8 4.2 FSI (372 CP), V8 4.2 TDI (350 CP) si in scurt timp V6 3.0 TDI (250 CP) – vor fi oferite standard suspensia pneumatica cu reglarea tariei suspensiei si a garzii la sol, cutia automata cu 8 trepte si tractiunea integrala. Tractiunea integrala Quattro cu diferential Torsen distribuie puterea in raport 40/60% fata/spate putand varia distributia pana la 60% pe fata si 80% pe spate.

Noi am condus versiunea V8 4.2 TDI, care dispune in plus in standard de diferentialul sport pe spate (optional la celelalte versiuni). Noul V8 diesel de 350 CP si 800 Nm (plus 24 CP si 150 Nm fata de vechiul V8) ofera o forta de impingere incredibila. Acceleratiile si reprizele sunt demne de o masina sport, emisiile sunt sub 200 g/km CO2, iar consumul mediu anuntat este de doar 7,6 l/100 km. Cantarind doar 254 kg, noul V8 diesel este printre cele mai usoare din clasa, dar totusi apasa destul de greu pe puntea fata.


La limita, A8 subvireaza in prima faza destul de mult, insa, apoi, sistemul Quattro transfera din cuplu spre spate si reactia subviratoare se atenueaza. Un rol important il are diferentialul sport care mentine trenul spate pe traiectorie si asigura o aderenta de senzatie prin transferul cuplului spre roata de pe interiorul virajului. Dinamic, noul A8 are rezerve mai mari decat BMW Seria 7 si Mercedes Clasa S.

Sistemul Drive Select permite reglajul tariei suspensiei, raspunsului cutiei automate, al sistemului ESP si al directiei active (daca se opteaza pentru ea) in modurile normal, confort, sport sau individual. Pe modul sport, ruliul este practic anulat dar pe modul confort, amortizarea cariilor din asfalt nu este la fel de eficienta ca in cazul suspensiei Airmatic de la Mercedes. Si la vant, la peste 200 km/h, zgomotul este ceva mai prezent ca la Mercedes.


Ca si Mercedes, si Audi dispune optional sau standard de un sistem de siguranta activa preventiva numit pre sense, in patru faze (similar lui Pre Safe de la Mercedes), sistem Night Vision, de asistare a unghiului mort si de pastrare a benzii de mers. Farurile sunt cu LED-uri, inclusiv pentru faza lunga si luminile adaptive, neexistand piese in miscare.


Centrala MMI complet noua are un display de 8 inci si o ergonomie complet schimbata, extrem de intuitiva. Meniul de radio/CD a fost separat de restul comenzilor, iar in cazul in care se opteaza pentru sistemul de navigatie de top se livreaza si un touchpad pe care se pot scrie cu degetul destinatii de navigatie sau numere de telefon.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE