Evoque: cel mai ravnit SUV al momentului a devenit si mai atractiv

vezi galeria foto

Range Rover Evoque a primit o noua cutie automata cu 9 trepte. Un progres, dar mai sunt si probleme.


O cutie automata cu 9 trepte? In acest moment, doar Mercedes Clasa E si SUV-ul compact Evoque ofera asa ceva. Cu aceasta mutare, Range Rover Evoque promite un nivel mai ridicat de confort si valori mai mici de consum de combustibil: conform fisei tehnice, consumul mediu pentru versiunea TD4 de 150 CP cu tractiune integrala si sistem start&stop este de numai 6,0 l/100 km. Ce avantaje exista pentru cutia cu noua trepte? In primul rand, prima treapta este mai scurta, ceea ce aduce un control mai bun in teren accidentat, dar mai important e ca treptele superioare sunt mai lungi si favorizeaza economia de combustibil. La o viteza de 160 km/h, motorul lui Evoque functioneaza la doar 2.200 rpm, un regim de rulare foarte linistit. In momentul in care ai nevoie de acceleratii rapide, cutia poate retrograda mai multe trepte intr-un timp scurt, dupa care revine rapid la o treapta superioara, mai ales ca 400 Nm permit un astfel de regim. Totusi, la viteze ridicate, cutia raspunde uneori greoi, ceea ce nu se potriveste caracterului agil al lui Evoque. De aceea, noua cutie reprezinta un progres, dar functionarea sa poate fi in continuare rafinata. In testul de consum, valoarea obtinuta este de 7,6 l/100 km, mai mica cu 1,2 l/100 km fata de versiunea echipata cu acelasi motor, dar cu o cutie manuala. Totusi, trebuie tinut cont ca 150 CP se lupta cu greutatea de 1.834 kg si, de aceea, si franele au de suferit. Cea mai buna stire: noua cutie are acelasi pret cu cea precedenta.


Verdict Noua cutie automata cu noua trepte a SUV-ului compact de la Range Rover aduce mai mult confort in utilizare si o valoare mai mica pentru consumul de combustibil. Cutia functioneaza placut, este rapida, dar, totusi, electronica mai trebuie pusa la punct, deoarece sunt momente in care exista mici socuri in functionare, in special la plecarea de pe loc si la viteze mici, iar controlul treptelor la viteze ridicate nu este intuitiv.
CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE