Renault Kadjar TCe 159 EDC – Mai mult rafinament

vezi galeria foto

Am testat versiunea facelift a lui Renault Kadjar cu noul propulsor 1.3 TCe. E mai bun decât vechiul 1.2 TCe?


Francezii nu au schimbat rețeta lui Kadjar prea mult. Acesta a primit o serie de îmbunătățiri estetice minore, dar cele mai importante modificări s-au petrecut sub capotă. Modelul testat vine cu noul propulsor turbo pe benzină de 1,3 litri cu 159 CP și transmisie automată cu dublu ambreiaj.

Motorul s-a dovedit a fi deosebit de silențios, zgomotul acestuia fiind sesizat abia după 3.500 rpm, iar transmisia EDC menține turația în zona optimă. Nu există un mod Sport dedicat, dar motorul dezvoltat în parteneriat cu Daimler oferă resurse generoase de putere și cuplu. Cifra de consum mixt (în jur de 7 l/100 km) ne-a surprins plăcut, cu precizarea că un asemenea consum poate fi realizat doar atunci când funcția Eco este pornită.


Cum era de așteptat, direcția nu transmite prea mult feedback, dar este suficient de precisă pentru un autoturism dedicat familiștilor. Suspensia este deosebit de confortabilă în combinație cu jantele de 17 inchi. Spațiul oferit la interior este generos, iar pasagerii din spate nu au motive de îngrijorare în ceea ce privește locul disponibil. Portbagajul are un volum minim de 472 de litri, putând ajunge până la 1.478 de litri prin rabatarea banchetei.

Restilizarea lui Renault Kadjar include o grilă frontală redesenată și un procentaj mai mare de elemente cromate. Posteriorul beneficiază de o bară de protecție schimbată, unde sunt incluse lămpile LED pentru ceață și marșarier. De asemenea, francezii au ales să extindă paleta de culori cu nuanțe noi.


Interiorul primește un set nou de scaune cu suport lateral mai bun. Acestea oferă posibilitatea extinderii șezutului cu până la 6 cm. Butoanele sistemului de climatizare provin de la Duster, singura diferență fiind că aici avem două zone. Din păcate, poziția ecranului unității media rămâne neschimbată, iar dimensiunea de șapte inchi a ecranului tactil s-ar putea dovedi insuficientă pentru anumiți clienți.


 

Prima impresie

Renault Kadjar se simte perfect cu noul motor TCe. Acesta răspunde bine, iar transmisia EDC i se potrivește de minune. În schimb, unitatea media utilizează un sistem învechit, iar amplasarea ecranului nu e optimă.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, benzină – Cilindree 1.332 cmc – Putere max. 159 CP/5.500 rpm – Cuplu max. 260 Nm/1750 rpm – Transmisie tracțiune față, cutie automată cu dublu ambreiaj 7 tr. – L/l/h 4489/1836/1613 mm – Masă proprie 1362 kg – Portbagaj 472–1478 l – 0–100 km/h 9,3 s – Viteză max. 210 km/h – Consum 5,7 l/100 km (NEDC) – Emisii CO2 131 g/km – Preț de la 22.250 euro


 

Verdict

Versiunea facelift marchează o îmbunătățire clară pentru Kadjar. Noul propulsor pe benzină se simte bine, indiferent de stilul de condus ales. În continuare, modelul francezilor rămâne una dintre cele mai atractive alegeri pentru familiști.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE