Renault Megane Estate 1.6 dCi: Un break seducător

vezi galeria foto

Noul Megane Estate reușește o combinație perfectă între eleganța reținută a designului și spiritul practic tipic pentru un cărăuș de familie. Pentru cea mai practică versiune de caroserie a gamei Megane, Renault a condimentat rețeta cu mult dinamism și eleganță. Iată impresiile după primul test în România cu motorizarea diesel de 130 CP.


Față de hatchback, lungimea exterioară a crescut cu 27 cm, iar ampatamentul este mai mare cu 4 cm, motiv de bucurie pentru pasageri. Cei din spate beneficiază, cum era de așteptat, de spațiu suficient la genunchi, dar cei mai înalți s-ar putea simți stânjeniți de înălțimea nu foarte generoasă a acoperișului – o concesie făcută liniei descendente a caroseriei, care-l face pe Megane Estate să arate atât de bine.

Renault Megane Estate 1.6 dCi: Portbagaj încăpător și mult spirit practic


Portbagajul înghite 521 de litri de bagaje cu toate scaunele în poziție verticală, volumul putând fi extins, prin rabatarea banchetei, la 1.504 litri. Planșeul de pe podea poate fi montat în două poziții, iar opțional poate fi instalată și o plasă pentru separarea portbagajului de habitaclul mașinii.

Bancheta se poate rabata fracționat în raport 60:40 prin simpla acționare a unor comenzi din portbagaj, însă adevăratul as din mâneca lui Megane Estate este posibilitatea de pliere a scaunului din dreapta șoferului. Se pot astfel transporta obiecte cu lungimea de până la 2,7 metri – cea mai mare din segment.


Pentru primul test în România am avut la dispoziție motorizarea dCi de 1,6 litri/130 CP, o alegere foarte inspirată pentru cei care nu sunt deranjați să plătească în plus pentru performanțe. Disponibilă  începând de la echiparea de mijloc Zen în sus, aceasta scoate din buzunarul cumpărătorului minimum 19.300 de euro. Noi ne-am răsfățat însă cu versiunea de top Intense care, pentru 1.800 de euro în plus, dispune de toate tehnologiile pe care le aștepți de la o mașină modernă: faruri full-LED Pure Vision, senzori de parcare, panou de instrumente digital personalizabil, sistem Multi-Sense pentru modificarea parametrilor de funcționare ai mașinii, sistem multimedia R-Link 2, etc.


Renault Megane Estate 1.6 dCi: Motor vivace cu 130 CP

Cea mai scumpă motorizare a lui Megane Estate (cel puțin în țara noastră, unde nu se oferă Megane Estate GT) impresionează prin reprizele fulminante, chiar dacă în zona inferioară de turații golul turbo îl mai poate surprinde pe cel de la volan. Insonorizarea este bună, astfel că performanțele motorului par să fie oferite fără niciun efort, o senzație care face plăcere.

Direcția este precisă dar în modul Neutral al selectorului Multi-Sense se simte destul de moale. Selectarea modului Sport conferă ceva mai multă fermitate volanului, binevenită chiar și la rularea în linie dreaptă, la viteze de autostradă.


Francezii sunt renumiți pentru mașinile lor confortabile, iar Megane Estate duce acest renume la un nou nivel. Trecerea peste denivelări se face suplu,chiar dacă în viraje se păstrează o ținută corectă, cu un ruliu moderat. Insonorizarea habitaclului este bună, dar, la viteză sau în timpul rulării pe ploaie, zgomotele de rulare sunt destul de prezente.

Renault Megane Estate 1.6 dCi: Fișa tehnică
MOTOR: L4, cilindree 1598 cmc, putere maximă 130 CP/4000 rpm, cuplu maxim 320 Nm/1750 rpm. TRANSMISIE: față, cutie manuală cu 6 trepte. DIMENSIUNI: L/l/h 4626/1814/1449 mm, portbagaj 521-1.504 litri. PERFORMANȚE: 0-100 km/h 10,6 sec, viteză maximă 198 km/h, consum mediu 4,7 l/100 km, emisii CO2 103 g/km. PREȚ (euro cu TVA): de la 19.300


Verdict
Break-ul lui Megane aduce în segmentul compact calități tradiționale de cărăuș, dar cu un plus de eleganță. Motorizarea diesel de 130 CP trage viguros și impresionează prin performanțe, iar confortul este unul tipic pentru un model francez clasic.


Video 360 cu Renault Megane Estate

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE