Test Citroen C5 HDI 163 CP: Mai multa putere

Francezii de la Citroen propun o noua versiune de putere pentru cunoscutul motor 2.0 HDI. Cei 163 CP dezvoltati isi fac bine treaba si, cel mai important, in liniste.

Inca de la primul contact vizual cu Citroen C5, iti dai seama ca ai in fata ochilor unul dintre cele mai frumoase autoturisme din clasa. Net superior ca design – in comparatie cu vechea sa generatie – Citroen C5 este un autovehicul cu linii fluide, care transmite prin intermediul desenului caroseriei, eleganta, stil si sportivitate.

Ultimul atribut fiind sustinut, mai nou, si tehnic, de noul HDI de 2 litri si 163 CP ai sai. Citroen a decis retragerea din oferta modelului C5 a propulsorului HDI de 2,2 litri si 173 CP. Astfel, gama diesel pentru Citroen C5 include acum motoare HDI de 1,6 litri (110 CP), 2 litri (138 si 163 CP) si noul 3 litri V6 (240 CP). Tragem concluzia ca motorul testat de noi nu este devansat, ca putere, decât de noul V6 HDI de 3 litri si 240 CP, testat, si el, in Auto Bild nr. 4/2010.

La pornirea motorului nu ai senzatia ca sub capota lucreaza un diesel. HDI-ul nu vibreaza si nici nu emite vreun sunet pe care l-ai putea asocia cu cel al unui diesel. Acest aspect devine ceva mai prezent in turatii, mai exact dupa 2500 rpm, fara a fi insa deranjant. Ca prestatii, motorul se descurca excelent cu gabaritul caroseriei lui C5. Noul HDI trage liniar, este elastic si foarte silentios la rulare. Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, care sunt corect etajate si care contribuie substantial la reducerea consumului de combustibil in circulatia extraurbana, in special pe autostrada.

Ca cifre, consumul mediu de motorina inregistrat in timpul testului s-a situat intre 5,8 si 6,5 litri la 100 kilometri. In oras, aceste valori pot creste pâna la 10 litri pentru 100 kilometri, si chiar si peste.

Impreuna cu silentiosul propulsor, suspensia hidractiva, deja consacrata, transforma calatoriile intr-o placere. Aceasta ofera doua moduri de setare: normal sau sport. In plus, in functie de viteza la care se ruleaza, se pot face manual anumite reglaje pentru garda la sol. In modul de setare normal al suspensiei, cel mai confortabil, trecerile peste denivelarile scurte sunt destul de zgomotoase, dar acest aspect se poate ameliora odata cu setarea sport a suspensiei.

Cu noul motor, Citroen C5 se adreseaza celor care prefera economia de combustibil, reprizele unui motor diesel, dar, mai ales, confortul si stilul unui automobil modern.

    Adrian says:

    Am cumparat la ocazie un C5 din 2014 Exclusive si va garantez ca e inegalabil din punct de vedere al confortului, insa consumul e ceva mai ridicat, probabil din cauza cutiei automate. Nu ma asteptam ca un motor cu injectie electronica sa depaseasca la consum vechea mea Citroen Xm din 1990, cu motor de 2100 cmc, careia i-am modificat putin reglajul injectoarelor ( am marit presiunea la 200 bar ceea ce a scazut consumul cu aproape 1 l si a marit puterea motorului)

Adaugă un comentariu