Test Porsche Panamera V6: Cel mai ieftin Panamera

Limuzina producatorului din Stuttgart este propulsata in versiunea de baza de un motor V6 complet nou.

Datorita succesului pe care Panamera l-a inregistrat de cand a fost lansata pe piata, Porsche a considerat ca o versiune mai ieftina a acestui model ar fi foarte bine primita. Noul propulsor V6 cu o cilindree de 3,6 litri va fi disponibil atat cu tractiune spate (Panamera – 81.101 euro cu TVA), cat si cu tractiune integrala (Panamera 4 – 89.480 euro cu TVA). Acesta este derivat din propulsorul V8 de 4,8 litri si dezvolta 300 CP si 400 Nm.

Echipata cu acest motor, Panamera este mai usoara cu 40 de kg si, in ambele versiuni de echipare, consumul este mai mic de 10 l/100 km daca se opteaza pentru cutia PDK si sistemul Start & Stop. Propulsorul V6 nu pare si nici nu are cum sa fie cel mai vivace din gama, insa isi face treaba mai bine decat ne-am fi asteptat. 100 km/h sunt atinsi in doar 6,3 secunde (5,6 secunde pentru V8) si are o viteza maxima de 259 km/h (fata de 285 km/h la V8). Asadar, diferentele nu sunt chiar mari. Valorile de mai sus sunt valabile pentru cutia de viteze cu dublu ambreiaj PDK, care, in acest model, are o functionare fluenta si mai rafinata decat in alte modele ale marcii.

Propulsorul se trezeste cu adevarat la viata in jurul turatiei de 3800 rpm, iar atunci si sistemul de evacuare incepe sa se faca auzit. Versiunea cu tractiune integrala are extrem de multa aderenta si poate aborda viraje fara sa dea emotii prea mari soferului. In schimb, ne-a placut mai mult versiunea cu tractiune spate, pentru ca este agila si aduce un plus pentru cei ce iubesc senzatiile date de tractiunea spate.

Echiparile si trenul de rulare sunt similare cu versiunea propulsata de motorul V8, insa preturile nu sunt. Panamera echipata cu motorul V6 este mai ieftina cu 19.000 de euro decat cea cu motorul V8. Am putea spune chiar ca este un chilipir si ne intrebam daca nu cumva V8-ul este prea scump.

Adaugă un comentariu