Test Skoda Octavia 1,2 TSI – Turbo pentru grupa mica

vezi galeria foto
Skoda Octavia a primit un nou motor cu benzina. Tanar simpatizant al politicii de downsizing, TSI-ul Euro 5 de 1,2 litri are injectie directa si este supraalimentat.

Despre Skoda Octavia s-a mai vorbit in revista Auto Bild, fie ca subiectul a fost tratat singular sau prin comparatie cu modele concurente. Noutatea acestui material o reprezinta insa noul propulsor turbo TSI de 1,2 litri si 105 CP.


Caroseria Skodei Octavia nu este marcata nicicum pentru a anunta prezenta noului TSI sub capota. Doar motorul in sine, care se lafaie in compartimentul sau, poarta un mic logo TSI, langa stanta VolkswagenAudi. La prima cheie, TSI-ul este silentios la ralanti si toarce imperceptibil, fara vibratii. La apasarea scurta a pedalei de acceleratie, motorul se incordeaza putin si sare in ture cu un sunet de injectie directa de benzina.

Performantele sale comunicate de catre constructor sunt urmatoarele: 105 CP/5000 rpm si 175 Nm intre 1550 si 4100 rpm. Aceeasi putere ca a TDI-ului de 1,6 litri (250 Nm/1500-2500 rpm), care costa de baza 14.714 euro cu TVA. Prin comparatie cu fratii sai deja consacrati, 1.4 MPI si 1.6 MPI, TSI-ul ofera un cuplu mai mare, disponibil de jos, aproape asemanator TDI-ului. Trasmisia este realizata prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase trepte, care dispune de o timonerie de precizie nemteasca si care are rapoarte scurte, optime atat pentru deplasarea urbana, cat si pentru cea extraurbana. Bineinteles, treapta a sasea ajuta la reducerea consumului de combustibil, mai exact 4,9 litri la 100 km, valoare comunicata de Skoda si tradusa de noi, in timpul testului, in 6 litri la 100 km, cu doua persoane la bord si aerul conditionat pornit.


Ca alternativa, TSI-ul poate fi cuplat la o transmisie DSG, pentru 14.332 euro cu TVA. In Bucuresti, valoarea consumului din test a oscilat intre 9 si 11 litri la 100 km, in functie de cat de mult motorul merge in gol. Ca feeling, elasticul TSI ofera performante corecte, dar nu sportive. Trage de jos si accelereaza constant intre 2000 si 3000 rpm. Dupa 2500 rpm decibelii TSI-ului ajung in habitaclu, pe note sportive. Lipsa de cilindree se impune la recuperari, la pornirea aerului conditionat sau la rularea cu mai multe persoane la bord. In plus, plecarile de pe loc trebuie ajutate putin din pedala de acceleratie.


La final, un pont pentru cei care se gandesc si la costurile de intretinere viitoare: distributia se realizeaza printr-un sistem cu lant.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE